Gravid?
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Heej.. jeg er en pige på 15 år som næsten lige har været til fest, men der jeg var ude og lede efter min veninde hvor en at drengene fulgte efter mig.. der vi havde fundet min veninde så trak han mig ud i marken og hev mine bukser ned og jaa.. jeg ville ikk selv og han havde ikk kondom på og jeg ved ikk om han kom.. Så nu er jeg pisse bange og ved ikk hvad jeg skal gør + jeg kan ikk snakke med mine forældre om det.. - PS hvad er symptomerne på det efter nogle dage? Håber i ikk kan svare hurtigt!

Svar:
Heej pige 15 år
Jeg forstår virkelig godt at du er frustreret og bange.
tidlige graviditets- og menstruationssymptomer er meget de samme - derfor vælger jeg ikke at skrive en masse symptomer ned, fordi det ligeså godt kan være et tegn på at din menstruation snart kommer, og det er ikke alle der oplever symptomer på graviditet.
Derfor vil jeg istedet anbefale dig at komme til din egen læge og få lavet en graviditetstest, fordi det er det eneste sikre måde at afgøre om du er gravid eller ej. Og jeg synes det er vigtigt at du finder ud af om du er blevet gravid.
Du har været udsat for er en voldtægt fordi han har haft sex med dig mod din vilje. Det er rigtig ubehageligt og er noget der kan sætte sig som en knude i maven. Det drengen har gjort ved dig er ulovligt og det er vigtigt at du ikke går med alt det alene.
Du skal have talt med en voksen, du skriver at du ikke kan tale med dine forældre, så derfor vil jeg istedet opfordre dig til at tale med din egen læge som det første, du kan tale med vedkommende om hele sistuationen når du skal op og have en graviditetstest.
Udover lægen, så skal du have kontakt til politiet, fordi det drengen har gjort er ulovligt og derfor er det meget vigtigt at de er underrettet.
Til sidst vil jeg opfordre dig til at tage kontakt til chatten her i Cyberhus, her kan du chatte med en voksen rådgiver, som kan vejlede og rådgive dig gennem chatten.
chatrådninger kommer du til her
Mange Hilsener
Sascha