gravid ?

brevkassespørgsmål

gravid ?

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år

Hej jeg har haft skrevet til jer før, jeg tog for ca 3 uger siden en fortrydelses pille, og fik en blødning ca 6 dage efter, der varede i 3 dage, og jeg forventede så at få min menstruation her i onsdags og derfor tog jeg en graviditetest her i fredags som var negavtiv, kan jeg så regne med det? os nu når jeg har blødt efter jeg tog pilen, Kan pillen godt ha ødelagt hele mit system så min menstration bliver meget forsinket? og har jeg nogle grund til at være urolig over det? håber meget i har tid til at svare mig:D

Svar:

Hej pige, 16 år.

Lad mig starte med at sige, at det er rigtigt godt du spørger når du er i tvivl. Fortrydelsespillen, som du har taget, er en hormonbombe der forhindrer dig i at blive gravid. Og netop fordi den indeholder så mange hormoner så kan den godt gøre din menstruation mere uregelmæssig i et stykke tid. Så når du siger du har testet negativ i fredags og ikke har haft ubeskyttet sex siden du tog fortrydelsespillen, så tror jeg du kan være helt rolig.

Det sagt så synes jeg stadig lige du skal holde øje med din menstruation, og kontakte lægen hvis der går en uges tid endnu og den ikke er kommet.

Jeg håber det var svar nok

Med Venlig Hilsen

-Sune