GRAVID?!

brevkassespørgsmål

GRAVID?!

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

he med jer s; den 16. var jeg sammen med min kæreste. jeg havde givet ham et handjob, og han var kommet på sin mave. han røret lidt ved sin pik, og bagefter skulle han så tl at gi' mig finger. han nåede at røre min "revne" før jeg puffede ham væk og sagde at jeg var bange for at han havde sæd på fingrene. nu er det den 20. og min mens er gået 5 dage over tid! (jeg skulle ha' haft det den 15.) kan jeg være blevet gravid?! altså da vi var sammen var min mens. jo allerede gået 1 dag over tid, og jeg har også haft de rygsmerter som jeg plejer at ha', men stadigvæk? er der meget stor risiko for at jege r blevet gravid?! er virkelig bange s; har kun haft min mens. i 2 år, men den plejer at være sådan nogenlunde regelmæssig. knus c!

Svar:

Hej C

Allerførst vil jeg takke dig for at du skriver til os.

Der er ikke særlig stor sandsynlighed for at du er blevet gravid - måske har du allerede fået din menstruation nu!

Du skriver, at du allerede var gået over med en dag, da du var sammen med din kæreste. Jeg kan fortælle dig at, det er når du er midt i din menstruations cyklus, der er størst mulighed / risiko for at du bliver gravid. Der er ca. 28 dage i en menstruationscyklus.

Med venlig hilsen

Mette Mach