gravid?

brevkassespørgsmål

gravid?

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Kan man blive gravid når man har haft sex en gang ?? vi brugte kondom, men kan jeg være blevet gravid alligevel? Og hvor tidligt kan jeg tage en graviditetstest?
Please svar- jeg tænker meget på det.

Svar:

 Kære bekymret pige

I har gjort det helt rigtige ved at bruge kondom og hvis ikke kondomet sprang, eller faldt af imens i havde sex, så behøver du ikke at være bekymret for at være gravid.

Man kan godt blive gravid første gang man har sex, hvis ikke man sørger for at beskytte sig med kondom, kondomet er det bedste præventionsmiddel. Bruges kondomet korrekt giver det en næsten 100 % beskyttelse imod kønssygdomme og graviditet.

Graviditetstest kan man tage, efter at man er gået en til to dage over sin menstruation, så er resultatet mest sikkert. Du kan også gå til din egen læge og få fortaget en graviditetstest, lægen undersøger om ens urin indeholder bestemte hormoner.

Håber det var svar nok på dine spørgsmål

Venlig hilsen Sascha

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål