Glemt p pille - gravid??

brevkassespørgsmål

Glemt p pille - gravid??

brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år

Hej Cyperhus. Jeg skriver da jeg er bange for om jeg er blevet gravid da jeg har glemt at tage en p pille (tog den først 30 timer efter) men haft ubeskyttet sex et par dage efter. Jeg har i dag fået min mensturation (samme dag som jeg plejer), men har haft lidt oppustlig mave her den sidste uge.. Så vil bare høre om jeg kan være sikker på jeg ikke er blevet gravid nu hvor jeg har fået min mensturation samme tidspunkt som jeg plejer eller om jeg skal være bekymret?? Med venlig hilsen mig

Svar:

Normal.dotm
Aalborg
12.0

false

18 pt

false

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Table Normal";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:12.0pt;
font-family:"Times New Roman";
mso-ascii-font-family:Cambria;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:"Times New Roman";
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Cambria;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

Hej med dig,

Det er aldrig rart at gå rundt og være bange for, at man er blevet gravid, så jeg kan godt forstå, at du er lidt bekymret.

Det er rigtigt, at 30 timer er for lang tid i forhold til, hvornår man kan regne med, at p-pillen stadig har sin virkning, men det er ikke ensbetydende med, at man bliver gravid – den kan faktisk stadig godt have virket, det betyder bare, at man ikke kan være sikker.

Derudover skal der også mere til for at blive gravid. Der er bestemte dage i din cyklus, hvor du har størst sandsynlighed for at blive gravid, og derudover er det slet ikke sikkert, at sædcellerne ”har fundet vej” :-)

Du siger, at du har fået din menstruation helt som du plejer, på samme dag, som du plejer, og det er altså også et godt tegn. Derfor tror jeg ikke, du er blevet gravid, og du behøver ikke være bekymret. Men du kan altid købe en graviditetstest, og så blive 100 % sikker, hvis du stadig er lidt nervøs for det. Men som sagt tror jeg ikke, der er noget at være bange for :-)

Jeg håber, at mit svar kunne hjælpe,

Med Venlig Hilsen

Anne