Glat pik

brevkassespørgsmål

Glat pik

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

Hvordan babere man sin pik som dreng jeg ville gerne være helt glat Pless hjælp mig

Svar:

Hej

Det er super godt du spørger, og der findes faktisk en helt normal måde at gøre det på.

Først skal du vide at, det er helt normalt at drenge (og piger) i puberteten begynder at få hår på intime steder, det vil sige hår på pikken og tissekonen. Tilgengæld er det også blevet en helt normal ting at barbere området omkring pikken, så her er en lille guide du kan følge:

1. Barberbladet - Du skal bruge et barberblad eller en trimmer (en maskine) og - ALTID - sørge for at den er helt ren når du bruger den. Så der må ikke være rust eller gammelt snavs på, for så kan der opstå infektioner.

2. En blød pik - Det er vigtigt at din pik er helt blød når du barbere den, så du ikke skær dig. Det vil sige at det er godt at bruge varmt vand og shampoo, barberskum eller barber-gel, så jeg vil råde dig til at bruge dit badeværelse. Alle pikke er meget følsomme, så det er vigtigt at du mærker efter hvad der føles rart for dig.

3. Selve barberingen - Sørg for at være forsigtig, og lav bløde og langsomme bevægelser når du barberer dig. Huden på pikken er meget tynd, så der er INGEN grund til at være voldsom og trykke til.

4. Vask dig bagefter - Sørg for at være ren både før og efter barberingen. På den måde vil du have størst mulighed for at undgå irritationer, som kløe og svie. Hvis der kommer røde knopper og det svier, så prøv at komme lidt vaseline eller fugtighedscreme på. Og husk ikke at barbere dig for ofte, så kan du nemlig få lidt røde knopper, og så er hold en pause til det føles rart igen.

Det er helt normalt at det vil klø efter 1-2 dage når hårerne begynder at vokse ud igen, men det er noget du må tage med, hvis du gerne vil barbere dig.

Jeg håber du kan bruge min lille guide, så du kan komme igang med at lære hvordan man intimbarbere sig.

Mvh

Casper