gider han mig ikke??
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej brevkasse. Jeg er en pige på 16 år, som har et lille problem. Jeg var i byen for 3 dage siden, hvor jeg kyssede med en dreng. Drengen var rigtig sød mod mig, gav mig komplimenter og vi snakkede godt sammen. Da jeg tog en taxa hjem gav jeg ham mit nummer, og sagde han skulle skrive og ansøge mig på facebook. Det lovede han flere gange at han ville. Efter 2 dage, hvor jeg intet havde hørt fra ham besluttede jeg mig for at skrive til ham, og ansøge ham på facebook. Han har stadig ikke svaret tilbage eller bekræftet min venneanmodning på facebook. Vi har fælles venner, så jeg kunne se, at han havde været på facebook op til flere gange, da han havde kommenteret statuser osv. Men hvorfor gider han mig ikke? Han var så sød i byen, og virkede virkelig som om, han gad at have noget med mig. Han sagde jeg var sød, dejlig og en god kysser. Ved at han ikke har været sammen med så mange piger, og han ikke er sådan en "player". Synes bare det er underligt, nu når vi havde det så godt sammen i byen, kyssede osv, at han bare ik gider mere? Det er noget som frustrere mig, da jeg faktisk rigtig godt kan lide ham. Ved ikke om jeg overreagere, når der kun er gået nogle dage? hilsen den forvirrede....

Svar:
Hej den forvirrede.
Jeg kan godt forstå du er forvirret og ikke helt kan forstå eller finde ud af, hvorfor du ikke hører fra ham. Jeg vil gerne prøve at give dig et svar.
Det er bare slet ikke rart, når man har haft en dejlig aften sammen, har sagt eller fået søde og dejlige ting at vide, kysset og bare hygget sig, og så bliver det på en måde væk, når det ikke fortsætter. Det lyder til du er ret vild med ham og så kan man bruge rigtig meget tid og energi på at finde ud af hvad der kan være sket. Det virker også mærkeligt at han ikke reagerer på din venne-anmodning, jeg kan virkelig godt forstå at det kan føles ubehageligt.
Det er ikke til at vide hvad hans grunde er for ikke at svare dig eller selv at kontakte dig. Men måske er grunden at selvom i havde en dejlig aften i byen, så er han måske ikke interesseret i at der skal ske mere. Når du har bedt ham om at skrive til dig, så kan det være han er bange for at du tror der skal ske mere, fordi han måske kan mærke du kan lide ham og så lader han være med at gøre noget, måske fordi han ikke vil gøre dig ked af det.
Selvom du har rigtig meget lyst til ham, så er det ikke sikkert han har det på samme måde. Det kan være det blot skulle være en dejlig aften og så ikke mere end det. Men du har lyst til mere og derfor kan det være du nu undrer dig og måske bliver ked af det. Men hvis du ikke hører fra ham, så synes jeg du skal tænke over om du vil kontakte ham igen. Du kan overveje at fortælle ham dirkete at havde en skøn aften og håbede at høre fra ham igen og spørge om han har lyst til at ses igen. Så kan han svare ja eller nej - hvis han svarer, det er jo ikke sikkert. Det kan være du en dag møder ham i byen igen og så kan du sige at du havde håbet at høre fra ham og så ellers bare sige tak for en dejlig aften.
Jeg synes ikke du overreagerer, din følelser er helt normale. Men desværre gør det ham ikke interesseret, så der er ikke andet for end at prøve at komme videre - og du skal nok komme videre. Du vil nok opleve at blive skuffet et par gange og måske også skuffe et par fyre, som er vilde med dig, fordi du ikke kan gengælde. Sådan er det desværre, men det er følelserne der er svære, men dem skal du nok få styr på og lære at forstå med tiden.
Pas godt på dig selv.
KH. Bibi