Gammel fyr, ung kvinde
brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
Hej alle på Cyberhus. Først og fremmest vil jeg gerne sige, at det er et fantastisk site i har herinde. Jeg læser ofte nogle spændende indlæg og svar som jeg tager med mig i min hverdag. Det skal i have stor tak for!
Nå, nu til sagen. Jeg er 19 år gammel og kommer fra Aarhus. I klubben hvor jeg går i fritiden snakkede jeg med en yngre pige som hedder Karen. Hun var enormt charmerende, og jeg faldt for hendes smil ved første øjekast. Jeg snakkede en del med Karen nede i klubben, men jeg fik faktisk aldrig spurgt ind til alderen. Tiden gik og vi begyndte at få flere følelser for hinanden. Efter første gang hun havde rørt min tisser fortalte min ven, at hun kun var 14år gammel. Vi havde så stærke følelser for hinanden at vi ikke kunne holde os fra hinanden. Så en dag nede i klubben hviskede hun "jeg har lyst til din pik Sebastian". Jeg var rigtig tændt, men jeg afviste dog, da min moral ikke lod mig gøre det. Der er dog ingen tvivl om, at jeg har svært ved at holde mig tilbage, og at det her er kærlighed..... Mit spørgsmål er, hvad skal jeg gøre!?
Hilsen den anonyme, forvirrede 19 årige dreng!!!

Svar:
Hej med dig
Det er nogle fine overvejelser du gør dig og en god moral du udviser, hold fast i den! Derudover kan du også være glad for, at du har mødt en pige du er blevet så glad for, men der er selvfølgelig nogle overvejelser i den her situation pga. alderen, som jeg vil komme ind på herunder.
Der er nogle problematikker i situationen, da du er 19 år og hun er 14 år. Det vil sige at hun jo faktisk er under den seksuelle lavalder, og at du derfor ikke må have sex med hende. Så jeg kan godt forstå, at du holder dig tilbage og tænker på hvad du skal gøre. Der er skrevet en del om dette emne på sexlinien, som jeg vil henvise dig til her.
Det er ikke sikkert du vil blive straffet for at have sex med hende, men fordi du er det ældre end hende er det altså ikke ligefrem en god ide at I er seksuelle sammen. Så selvom hun måske virker til at være klar til have sex med dig, så tænker jeg at du bliver nødt til at være den fornuftige og være tålmodig i den her situation. Jeg kan sagtens forstå, hvis det er svært, når i begge er vilde med hinanden.
Men husk på, at loven ikke er lavet for irritere nogen, men derimod lavet for at sikre sig at unge, der sex har større mulighed for at være parate til sex.
Hvis I er glade for hinanden kan I jo stadig bruge tid sammen og nyde hinandens selskab. For hvis I virkelig begge synes det er kærlighed i har fundet, ville det også være en skam at smide det væk pga. alderen. Så derfor vil jeg sige, at man kan jo godt kan nyde hinandens selskab og bruge tid sammen uden at være seksuelle sammen.
Samtidig skal I være klar på, at der nok også vil komme nogle reaktioner fra jeres omgivelser, som synes at aldersforskellen er voldsom og derfor måske ikke virker begejstrede på jeres vegne. Her er det måske især jeres forældre eller venner, som muligvis vil kommentere og have en mening om aldersforskellen. Derfor tænker jeg, at det er vigtigt I får snakket sammen om, om I begge ville være okay med det, og hvordan I vil håndtere andres reaktioner, hvis I vælger at indlede et forhold.
Håber du kunne bruge mit syn på din situation!
Venlig hilsen Maria