Gør det ondt?
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej.. Jeg er en pige på 12. Jeg har en kæreste på 17. Måske er det underligt, men vi elsker hinanden, og er glade for hinanden. Vi respektere hinanden, og hinandens grænser. Det er rigtig dejligt, for jeg er også "moden" som en på 15-16. Men, vi har snakket lidt om sex og sådan.. Jeg vil gerne! Han vil også gerne.. Jeg er bare bange for det gør ondt når det er første gang? Og om han overhovedet kan komme ind i mig? Er der mulighed for at han slet ikke kan komme ind, selvom man slapper af? Ved godt jeg er mindreårig, men er ligeglad. Jeg elsker ham og han elsker mig. Jeg føler mig klar, og det synes jeg bestemt ikke at andre skal bestemme for mig. - knus den forvirret pige. :-)

Svar:
Hej med dig forvirrede pige
Jeg kan godt forstå du kan have lyst, for du er i en spændene alder hvor der sker meget med din krop, indvendigt og udvendigt. Indvendigt farer der f.eks. hormoner rundt i din krop, som kan være med til og give dig lyst til, at afprøve sex.
Det er også helt normalt piger i din alder, forelsker sig i ældre fyre fordi at de virker mere modne, end fyre på ens egen alder. Jeg kan også godt forstå du har en følelse af, at det er noget du selv skal bestemme, nu når du føler dig moden nok. Men jeg er også nødt til og fortælle dig, at i jeres alder, betyder aldersforskellen en meget stor ting, også selvom du føler dig som en på 15 eller 16 år.
Der er faktisk en lov der siger, at det er ulovligt og have sex når man er under 15 år. Det vil faktisk sige, han kan blive straffet for, at have nogen form for sex med dig. Det at jeg nævner loven, er ikke for at række en fy finger op og sige det må du ikke, men fordi loven netop er lavet fordi, at mennesker for det meste først er klar psykisk og fysisk i en alder af 15 år...også selvom man tror man er klar.
f.eks. Fysisk er din skede slet ikke klar i en alder af 12 år, fordi den stadig vil være meget lille og smal, så bare en lille indtrængning kan gøre rigtig ondt. Det er først når man er omkring de 14 og 15 år, skeden lige så stille begynder, at blive dybere og bredere fordi den gør sig klar til, at kunne have sex og føde børn.
Jeg kan godt forstå det måske ikke lige er de svar du ønskede. Men jeg håber du overvejer det igen og finder en måde i kan få tiden til at gå med og hygge på en anden måde. Imens du venter på den rigtige alder, hvor din krop er klar til, at kunne have sex uden det skal gøre ondt.
Jeg håber du kan bruge svaret
Med venlig hilsen Paw