Gør det ondt?
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hey CH.
Har lige et spørgsmål angående den første gang...
Har en rigtig sød kæreste, hvor vi bare kan snakke om alt uden del bliver akavet. Og så så talte vi om den første gang.
Gør det virkelig så ondt når jomfuhinden knækkes?
Hilsen miiiig :)

Svar:
Hej med dig!
Det lyder dejligt, at du har en rigtig sød kæreste, som du kan snakke med om alt! Det er godt at have en man kan snakke med!
Jeg kan godt forstå du gør dig tanker om, om det gør ondt første gang man har sex. Det er der mange piger der gør! Det er helt normalt at være lidt bekymret for det inden første gang.
Det er meget forskelligt hvordan det føles første gang. Nogle synes det gør meget ondt andre synes slet ikke det gør ondt. Det, der kan gøre ondt er, som du selv skriver, at jomfruhinden knækker. Hos nogle er den allerede knækket af andre årsager, fx. fordi de ridder eller fordi de er faldet eller andet. Der er også forskel på hvor tyk jomfuhinden er og derfor kan der være forskel på hvor ondt det gør. Der er også nogle piger hvor jomfruhinden aldrig knækker selvom de har haft sex.
Jeg har vedhæftet en side hvor du kan læse lidt mere om mødommen (jomfruhinden), der står også lidt om den første gang.
Jeg håber det var det svar du søgte!
Med venlig hilsen Astrid