Første gang :S

brevkassespørgsmål

Første gang :S

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

dav. jeg er en pige på 15 som har 2 spørgsmål. hvordan lægger man op til den første gang?. 2. gør det ondt at miste sin møddom? hilsen J.

Svar:

Kære J

Mange tak for din henvendelse.

Nu skriver du ikke noget om, at du har en kæreste og om det er noget du har overvejet længe, eller om du ønsker at få det overstået.

Jeg synes at forberedelse er en af de vigtigste ting og at du føler dig klar til sex, istedet for at gøre noget forhastet fordi nogle andre gør det, du skal føle dig tryg ved situationen, så det føles naturligt at lægge op til sex.

Inden du kaster dig ud i din førsté gang, kan det være dejligt at få talt med ham som du gerne vil dele oplevelsen med, fortæl om dine tanker og følelser omkring situationen og hør også ham hvordan han har det, på den måde kan det virke mindre skræmmende.

Sørg for at rummet er dejligt og behageligt,  tænd gerne nogle sterinlys og sæt noget behageligt musik på, så der er en god stemmning.

Det er meget forskelligt hvordan første gang føles, men jo mere klar du er og lyst du har, vil det blive en oplevelse som du altid vil huske positivt.

Hvis det føles forkert, så sig fra, det er din krop og dig der bestemmer over den.

Mange Hilsner

Sascha