Første gang - lige startet på p-piller..
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej. Jeg begyndte d. 19. maj på p-piller med så lidt hormon i som muligt. D. 3. juni var jeg i seng med en fyr for første gang - og vi brugte kondom som beskyttelse. Jeg blødte, men det undrer mig at jeg stadig bløder en lille bitte smule, når jeg er på toilettet og tørre mig. Kan det være fordi min krop ikke er inde i cyklussen med p-pillerne endnu, så min menstruation kommer lidt før, den egentlige første pause? - Eller er der noget galt i mit underliv? På forhånd tak for hjælpen! :)

Svar:
Hej :-)
Jeg takker for din mail til cyberhus brevkassen.
Hvor er det dejligt at læse, at du er fornuftig og bruger kondom som beskyttelse selvom du er begyndt med p-piller.
Jeg tror ikke der er noget galt med dit underliv, fordi som du selv skriver, skal din krop vænne sig til at du tager hormoner, og komme ind i en fast cyklus. Selvom det kun er en meget lille dosis hormon, kan det godt tage nogle måneder inden det hele normaliseres.
Sommerhilsen fra Mette.