Første gang.
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej, jeg har mig en dejlig kæreste og vi har snakket om sex og vi skal have vores "Første gang".. hun er helt klar siger hun. og jeg har det på samme måde også alligevel ikke? jeg har virkelig lyst og det hele men er alligevel ikke 100% sikker på jeg er klar? Nogle råd? :-) Mvh. Dreng 15 år.

Svar:
Kære dreng 15 år.
Når man som dig har en dejlig kæreste og I har snakket om at have sex første gang, er det meget normalt at være usikker på om man er klar. Det er rigtigt fint at I har talt om jeres første gang. Jeg synes det er en rigtig god ide´ at I aftaler, at det er okay, at stoppe midt i det hele. At det er jer begge to som er med hele vejen.
For dig kan det være svært, fordi tanken om at det vil gøre ondt på hende når du trænger ind (det kan også gøre ondt på dig hvis det er stramt) kan gøre dig utryg og usikker. Når du er sikker på at hun siger fra hvis det gør for ondt på hende, kan du bedre selv slappe af. Det er væsentligt at I har lyst, at hun er våd så penis kan glide ind. Forspil er vigtigt.... og at I kan slappe at i hinandens selvskab.
De bedste hilsner Mette.