Føler mig slap.
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej cyberhus. Jeg ved godt at det lyder skørt. Men jeg har Været sexuelt aktiv siden jeg blev 13, og har haft den samme sex partner siden. ?
Men jeg føler mig mere og mere slap under sex. Hvad kan jeg Gøre.  ?

Svar:
Hej med dig,
Jeg kan godt forstå at du undrer dig over at du føler dig mere og mere slap under sex. Det er helt normalt at man kan blive bekymret hvis noget ikke er som det plejer.
Når du skriver at du føler dig slap, så er jeg lidt i tvivl om på hvilken måde du mener. Man kan føle sig slap på flere måder. Er det i kroppen du føler dig slap eller er det i underlivet du er begyndt at føle dig slap? Måske er det noget helt andet du mener. Jeg vil prøve at svare på bedste vis ud fra de informationer jeg har, men hvis ikke det svarer på dit spørgsmål, er du velkommen til at skrive igen.
Sex kræver faktisk en del kræfter og udholdenhed. Hvis det er i hele kroppen du føler dig slap under sex, så kan det måske hjælpe dig at træne kroppen op til at blive stærkere. Måske er du tilknyttet et fitnesscenter og så er det jo nemt, da du har alt udstyret der, men hvis ikke du er, så kan man sagtens træne styrktræning der hjemme i stuen eller på værelset uden udstyr. Man kan finde en del tips og tricks på nettet og enkelte steder endda gratis træningsprogrammer. Et eksempel er dette link, som er en side med nogle øvelser, som er godt beskrevet og som er nemme at gå til. Hvad du dog skal være opmærksom på er at lave øvelserne rigtig. Hvis man laver øvelserne forkert får man ikke noget ud af dem og man risikerer også at få skader af det.
Hvis det nærmere er i underlivet du er begyndt at føle dig slap er det nogle helt andre øvelser du kan prøve. Det er nogle øvelser som hedder knibeøvelser og som styrker og strammer musklerne i underlivet. Du kan finde en udførlig guide her. Mange tror at det kun er noget man skal når man har født børn, men det kan faktisk være godt for kvinder i alle aldre.
Hvis du er bekymret for at det kan være noget alvorligt der er galt, så synes jeg du skal tage en tur forbi din læge og fortælle hende/ham om hvad du oplever. Det kan give noget ro at vide med sikkerhed hvad der er på spil. Det lyder ikke til at være noget farligt overhovedet, men det kan alligevel være rart at få det afklaret.
Jeg håber du kan bruge mine råd!
Med venlig hilsen,
Astrid