følelser bagi
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Jeg er en pige på 16. Jeg synes jeg har følelser mange steder, også virkelig mange bagi, altså ved bageste hul. Hvis nu man er sammen med nogen, kan man så godt bede ens partner, om han/hun vil stimjulere det sted, eller vil partneren synes man er underlig? Jeg har aldrig prøvet det og ville rigtig gerne, men er bange for at spørge. Hvordan kommer man bedst i gang - altså når det nu er første gang, hvordan er det så bedst at blive stimuleret? Hvis man nu er lidt genert overfor sin partner hvordan fortæller man så ham/hende, hvad man gerne vil? Kan man risikere at han/hun synes man er klam?
Håber I kan hjælpe.
Knus Sigrid

Svar:
Hej med dig :-)
Du spørger, om du vil kunne spørge en partner om han/hun vil stimulere dig bagi, når I har sex. Det synes jeg sagtens du kan - hvis det er en person, du kender godt og stoler på, så synes jeg ikke der er noget galt i at spørge. At blive stimuleret bagi er ikke en atypisk fetish, men der er selvfølgelig en risiko for, at din partner ikke har lyst til det. Sådan er det med alt i sex, men derfor skader det ikke at spørge. Især hvis det er en kæreste, tror jeg ikke ham/hun vil synes det er klamt at blive spurgt. At være i et forhold handler ligesom om at være åbne overfor hinanden, og selvom man måske ikke altid tænder på det samme, så vil man typisk i et parforhold lytte til ens partners ønsker uden at dømme.
Hvordan det er bedst, er meget svært at svare på, da alle mennesker oplever sex forskelligt. Du kan evt. prøve dig frem alene, og på den måde lære din krop bedre at kende, så du ved hvad du kan lide og ikke kan lide, og på den måde bedre kan guide din partner.
Du skriver ikke, om du har en kæreste, en du har sex med, eller hvordan det forholder sig. Hvis du har en kæreste eller en sexpartner, kan du evt. bringe en samtale på omkring om der er noget  han/hun har lyst til under sex. Du kan også prøve at skrive det på sms. Det kan ofte være lidt nemmere, fordi man ikke sidder ansigt til ansigt. Her synes jeg dog det er ekstra vigtigt, at du er en person du stoler på, så sms'en ikke pludselig bliver vist til alle og enhver. Derudover kan du også prøve, at guide din partners hænder lidt under sex. På den måde fanger han/hun måske hvad du gerne vil have, uden du behøver sætte ord på det.
Mange hilsner
Christina.