Frustreret - kæreste og ham
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej Cyberhus! Først og fremmest er stor bruger af jeres side, den giver mange gode svar på nogle af de spørgsmål man ofte stiller som teenager! Jeg skriver fordi jeg har en kæreste som jeg har været sammen med i lidt over to et halvt år. I begyndelsen var alt godt. Vi var sammen hver dag, han var min drømmeprins og alt var godt. Vi har haft sex og alt det der som man gør i længere varende forhold. Men her på det seneste er der sket noget mærkeligt. Det er som om vores forskelligheder er begyndt at skille os ad. Han er ved at uddanne sig mekaniker, og jeg går i 2.g på stx. Vores liv passer slet ikke sammen længere, vi har ingen fællesintresser, venner eller andet som i starten. Kan vi være ved at vokse fra hinanden? For det andet er der sket det at jeg ikke længere har lyst til sex med ham. Hver gang, alene det at kæle får det til at føle som et overgreb, jeg får det vildt dårligt og skal næsten kaste op. Det skal lige siges at min kæreste er ligeså gammel som jeg, han er næsten to meter og har på det seneste taget kraftigt på, vejer nu 107kilo mod min 55kg, kan det have noget med det at gøre? Min sex lyst er helt væk og jeg kan ikke engang kramme i længere tid. Det er så ubehageligt. For det tredje er jeg begyndt at interesserer mig for andre drenge, og det har jeg aldrig før. Der er specielt en fra min arbejde, han er dog 20, som jeg nærmest får sommerfugle i maven af at være sammen med. Og nogen gange om aftenen når jeg ikke kan sove tænker jeg på ham i stedte for kæresten. Hvad skal jeg dog gøre? Er det mig der er noget galt med eller det forholdt? Vi kan jo ikke engang tale sammen længere. Der er bare stilhed og intet andet. Har prøvet at tale med to gode venner men de synes jeg er vildt overfladisk, fordi jeg ikke vil gå i sengen ham længere, på grund af hans vægt, men de forstår det ikke rigtigt. Jeg er virkelig fortvivlet og græder mig tit i søvn! - Håber i kan hjælpe, er ret desperat !

Svar:
Hej med dig
Det er rigtig dejligt, at du kan bruge vores side til og få svar på ting du tænker over og håber også  jeg kan hjælpe dig, med det du personligt går igennem lige nu.
Som du selv er lidt inde på, så tror jeg du kan have helt ret i, at i måske er ved og vokse fra hinanden. Det er faktisk helt normalt i din alder, fordi man som teenager søger efter hvem man selv er og finder stille ud af det. Det vil sige dig og din kæreste måske efterhånden har vidt forskellige interesser, fordi du er begyndt at finde ud af hvad du kan lide og omvendt har din kæreste måske fundet ud af, andre ting som han godt kan lide.
Hvis du ikke længere er forelsket i din kæreste, er det heller ikke unormalt, at sex kan føles som et overgreb. Det behøver ikke være fordi han har taget på i vægt, at du ikke længere har lyst. Men følelser betyder rigtig meget for mange personer og hvis du ikke længere har de følelser for ham, så kan jeg godt forstå, at du føler som du føler.
Jeg tror noget der kan hjælpe dig er, at du overvejer om du kan se en fremtid med dig og din kæreste, eller om du ser en bedre fremtid med drengen fra dit arbejde.
Derudover syntes jeg det er meget vigtigt, at du tager en snak med din kæreste, om han ikke også har kunnet mærke en forskel og hvad han tænker om det. For tit kan det være rart og hjælpe, hvis man finder ud af hvad ens partner går rundt og tænker om det. Det kan jo være i på den måde også kan finde de gamle følelser frem igen, fordi i finder en løsning på problemet sammen.
Jeg håber du kan bruge svaret
Med venlig hilsen Paw