frustrende sex..

brevkassespørgsmål

frustrende sex..

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år

kære cyberhus.. jeg er en pige på 17 år som har et problem.. når jeg har sex nu kan jeg bare ikke blive ordentlig våd ved ikke hvad der er galt med mig har været på p piller i ca. et år og har aldrig haft dette problem før jeg plejede at have mere lyst til sex end min ekskæreste. Jeg har haft "seriøst" med 2 drenge hvor det var ædru og vi lagde i en seng .. ellers har jeg været fuld men på det seneste kan jeg slet ikke .. ved ikke hvad der sker og hvad jeg skal gøre.. jeg var sammen med den her dreng igår og han er sød og jeg har lyst men det gør helt vildt ondt når han gav mig finger og da han trængte op i mig gik der noget tid før jeg blev lidt våd fordi jeg bare ikke kunne før. jeg prøvede at få ham til at kærtegne klitoris men var stadigvæk knas tør!? please hjælp mig? hvad skal jeg gøre får jeg nogensinde min naturlige sex drive tilbage :s

Svar:

Kære 17 årige pige.

Tak fordi du skriver til os i Cyberhus, lystværelset.

Jeg tror godt du kan få dit sex-drive tilbage!

Der kan være mange årsager til, at du får tørhed i skeden under samleje. Som du selv nævner er p-piller en af dem. Tørhed kan også opstå ved overdreven brug af trusseindlæg og tamponer, under og efter graviditet, stress og træthed over en periode og gentagne behandlinger med antibiotika.

Samtidig med at ovenstående ting kan give tørhed, så kan tørhed give hudirritation, kløe og revner, som kan give smerter ved samleje. Du skriver at det gjorde ondt da din kæreste gav dig finger og at du først bliver våd når I har været igang lidt tid. Det er helt normalt. Det vil være en rigtig god ide at I bruger noget glidecreme, som smører og gør det vådt. Spyt kan også bruges men ofte erdet ikke nok.

Hvis du oplever at det ikke bliver vådt, kan du prøve at gå til lægen, måske kan hjælpe med at du får noget andet prævention.

Tørre slimhinder kan være et problem, fordi huden bliver mere irriteret, kan klø, revne og give smerter ved samleje, ligesom huden bliver mindre modstandsdygtig overfor uønskede bakterier.

Jeg håber du kan bruge mit svar, ellers er du velkommen til at skrive igen!

De bedste sommerhilsner Mette