Forældre

brevkassespørgsmål

Forældre

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Oprettet 11 år 1 måned siden

Hej med jer. Nu er jeg blevet 17 og betyder det så jeg bare må bolle alle? Mine forældre? Ludere eller andre?

Svar:

Hej med dig,

Selvom du er 17 år og dermed over den seksuelle lavalder (på 15 år), må du ikke have sex med alle. Først og fremmest gælder det jo for alle mennesker, at begge parter skal have lyst til at have sex. Gør man noget seksuelt med en, som har sagt, at hun/han ikke vil, så er det et overgreb og kan meldes til politiet.

Du spørger konkret også, om man må have sex med sine forældre og ludere. Sex med familiemedlemmer er ulovligt, og derfor må man under ingen omstændigheder have sex med sine forældre! Det er dog dine forældre der vil gøre noget ulovligt og de vil derfor også blive starffet med fx. fængsel. Du kan i princippet godt være sammen med en prostitueret, men nogle prostituerede har aldersgrænser for, hvor unge mænd, de vil være sammen med. Derudover synes jeg også det er en dårlig idé, når man er så ung. Det er bedre at have sex med en, man er mere ligestillet med.

Jeg håber, at det var svar nok
De bedste hilsner
Anne