Forvirring om min seksualitet
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej Cyberhus
Mit navn er Jeppe, jeg er 17 og jeg har et problem med min seksualitet
Jeg har altid være tiltrukket af piger, men siden jeg var 14 har jeg fantaseret om drenge, hvordan det ville være at være
pigen i forholdet, både med en pige og med en fyr. Jeg føler mig ikke tiltrukket af drenge, men fanger tit mig selv
i eksempelvis klassen i færd med at studere og tænke om det at være sammen med en dreng. Det er ikke noget der
frastøder mig ved tanken om at være intim med en sød fyr, jeg tror det er rart men alt det her skræmmer mig. Jeg får
aldrig "stivert" på når jeg ser på drenge som når jeg ser på en pæn pige, der er den helt sikker :) Men jeg kan godt hvis jeg
hjælper tanken lidt.
Jeg har også fantaseret om at gå i pigetøj og har prøvet en gang og fandt det dejligt, men meget pinligt.
Jeg er meget skræmt af det hele men jeg vil nu bede jer om råd. Tror i at jeg er biseksuel? Skal jeg udforske de her nye følelser?
Hvis ja, hvordan?
På forhånd tusind tak.
-Jeppe

Svar:
Hej Jeppe..
Jeg synes det er rigtig vigtigt du spørger, fordi jeg synes ikke du behøver at være skræmt over dine tanker eller noget andet omkring sex. Fordi der er nemlig ikke noget rigtigt og forkert her.
Jeg kan ikke svare dig på om du er bi-seksuel, men jeg kan fortælle dig, at de tanker du går rundt med og som på den ene side handler om, at du godt kan få "stivert" på når du ser en smuk pige og på den andne side, tænker meget på hvordan det ville være at være tæt med en fyr og at det ikke er noget der frastøder dig. Det tror jeg faktisk de fleste fyre har tænkt eller oplevet.
Det med pigetøjet er også helt fint og jeg kan sagtens forstå at du prøver det af.
Du er 17 år og jeg tror helt sikkert, at du stadig er ved at finde ud af hvad der er dig rent seksuelt. Og jeg tror slet ikke du er færdig med at eksperimentere og derfor er det et ja til dit sidste spørgsmål.. jeg synes du skal udforske dine følelser og lyster, det er den eneste måde at finde ud af hvad du kan lide og ikke kan lide. Men der er en ting som er vigtig her.. du skal hele tiden have dig selv med i det.
Det vil sige, at du skal mærke efter om du har det godt med det og ikke overskride dine egne grænser. Gør det hele i et tempo som du har det godt med og så tror jeg du vil mærke hvad du kan lide og ikke kan lide. Og lige meget hvad du finder ud af, er det helt okay :)
Jeg håber det gav dig lidt svar..
Venlig hilsen
Erroll