forvirret-tænker meget over det

brevkassespørgsmål

forvirret-tænker meget over det

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år

hej Cyberhus tak for det hjemmeside, lad os kom til sagen. Jeg er en pige på 17, når jeg får min menstruation får jeg mega meget smerter i maven, det er så naturligt, men mit spørgsmål er, jeg er stadig jomfru, og jeg er lidt bang for hvis jeg går i seng med min kæreste at det vil gør ondt, vil det gør ondt første gang selvom jeg får menstruation smerter? tak på forhånd.

Svar:

Hej pige på 17 år.

Du har helt ret - det er nemlig naturligt at piger kan få mange smerter i maven, når de har menstruation og jeg vil gerne prøve at svare på dit spørgsmål om det vil gøre ondt at have sex med din kæreste, selvom du har mensturationsmerter.

Først kan jeg sige at det er to forskellige slags "smerter". De smerter du har når du har menstruation, hænger sammen med de naturlige kramper som dit underliv laver, når du har menstruation.

Når du er jomfru og skal have sex for første gang, så kan man som pige opleve en slags smerte eller ubehag, når først drengens pik kommer op i skeden. Det er ofte fordi det er en helt ny følelse og måske fordi man spænder lidt, hvis man er nervøs. Det er helt naturligt og man skal nogengange have haft sex et par gange, før man synes det er rart. Det er lidt forskelligt.

Så det vil sig at dine menstruationssmerter og det "ubehag" du måske vil opleve første gang du har sex, har ikke noget med hinanden at gøre og vil heller ikke påvirke hinanden. Men det kunne måske være rart for dig, at have sex i den periode hvor du ikke har menstruation. På den måde oplever du kun en ting at skulle tage stilling og så kan du slappe mere af og nyde det..:)

Når du er nervøs for om det vil gøre ondt, så er det en rigtig god ide at du snakker med din kæreste om det, så kan i bedst fornemme hinanden, for det er vigtigt at det er en god oplevelse for jer begge. Det kan være i skal prøve jer frem et par gange inden det lykkedes - der er ingen grund til hastværk.

Jeg håber det giver dig svar på dit spørgsmål ellers må du gerne skrive igen.

KH. Bibi