Forvirret og nervøs

brevkassespørgsmål

Forvirret og nervøs

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 9 år 7 måneder siden

Hej

Er en pige på 14 år, som har en kæreste som også er 14. Vi har haft sex, også kom han ud på lagnet, han ramte også min Balle. Så tænker om det er nok til at blive gravid? For jeg har heller ikke fået min menstraution endnu, og det bekymre mig helt utrolig meget! Men det skal så også siges at det skete, gik jeg så hurtigt som muligt ud og vaskede det af med vand. Men ville bare lige hører om der er noget at være nervøs over? Hilsen mig:)

Svar:

Hej med dig.

Du skal i første omgang vide, at det er helt normalt, at du bliver nervøs over, om du måske kan være blevet gravid, når sex ikke helt gik, som det skulle, og I havde et lille uheld.

Jeg synes ikke, det lyder som om, at du kan være blevet gravid. For at blive gravid skal hans sæd helt op i din skede, og det kommer det ikke ved at ramme lagnet eller din balle. Næste gang kan det dog være en god idé at bruge et kondom, som er den bedste form for beskyttelse mod både graviditet og sexsygdomme.

Kh. Matilde