forvirret igen
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
jeg fik et meget godt svar sidste gang jeg spurgte om jeg var homo- eller transseksuel så jeg ville skrive ind til den sexologiske klinik på rigshospitalet eller hvad det nu hedder da det pludselig faldt mig end at jeg ikke ved hvad jeg skal skrive til dem er der måske en der kan hjælpe mig lidt på vej? hilsen den forvirrede

Svar:
Hej med dig.
Det glæder mig, at du kunne bruge mit svar. Jeg tænker, at du muligvis kunne skrive noget, at det samme som du skrev herind til. At du er forvirret omkring hvad du er og hvordan du føler omkring din krop. Du ville høre, om de kunne hjælpe, da du har hørt - nævn gerne Cyberhus - at de har viden og erfaring indenfor det tema, som du er forvirret omkring.
Du skal vide, at Sexologisk Klinik, har eneret, til at godkende kønsskifteoperationer i Danmark, og de kun godkender få personer om året og man skal være over 18 får at få en kønssifteoperation. Derfor vil jeg råde dig til, at have LGBT - foreningen for Bøsser, lesbiske, biseksuelle og transpersoner i baghånden, hvis du har brug for lidt støtte i din proces, så du ikke står alene med systemet. Tænker her at de kan støtte dig, lige meget hvad du ender med at komme frem til, til sidst.
Håber du kan bruge mit svar igen og held og lykke.
Venlig hilsen Lisa.