Fortvivlet..

brevkassespørgsmål

Fortvivlet..

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Oprettet 9 år 8 måneder siden

Hej Cyberhus

jeg har lige et par spørgsmål som jeg håber på i vil svare på :)

jeg er fortvivlet over om min penis/pik er stor nok (det spørgsmål har i nok fået mange gange, men det får i lige igen) min pik er 19 cm i stiv tilstand, og går og håber på den vokser mere endnu..

de piger jeg har været sammen med, har sagt den er "stor" men ved ikke om det er for at gøre mig glad, eller om de faktisk mener det..

mine testikler, er forholdsvis små, og er sådan lidt flov over det, kan de vokse mere?

er der mulighed for at blive omskåret i Danmark, uden nogen grund til det?

1, synes det er meget kønnere (har set et par billeder)

2, den er let at holde ren

3, man kan holde længere i sengen

Hilsen M'

Svar:

Hej med dig

Det er rigtig godt at du skriver, når der er noget du gerne vil have svar på. Jeg vil forsøge at svare så godt jeg kan:

1) Du har ret. Der er rigtig mange drenge, nærmest alle, der en gang i mellem overvejer om deres penis er stor nok til at kunne tilfredsstille en pige. Det er meget individuelt hvad både drenge og piger synes er stort nok og i sidste ende handler det mest om hvordan man har sex, mere end størrelsen. Hvis man er god til forskellige stillinger og kender sin partner godt er det fuldstændig ligemeget hvor stor den er. Men jeg tænker at du nok også vil have et lidt andet svar, hvor jeg konkret forholder mig til din størrelse. En penis på 19 centimeter er lidt over gennemsnitsstørrelsen på en penis. De fleste er mellem 12 og 16 centimeter i stiv tilstand.

2) Testikler vokser især når man er puberteten, men også bagefter når man er voksen. Jeg har fundet et billede HER, som viser at testikler og penissen også vokser på mænd mellem 18 og 24 år.

3) Man kan sagtens blive omskåret i Danmark uden nogen grund, men først når man er 18 år og man skal selv betale for det. Jeg har fundet nogle priser HER. Jeg kan godt høre at du tænker at der er mange gode grunde til at blive omskåret og det er der rigtig mange andre der er enige med dig i, da 1/3 af verdens mænd er omskåret af enten religiøse eller kulturelle grunde. Men det er vigtigt at du er bevidst om at det også kan have nogle konsekvenser som fx at det er sværere at få en orgasme, at pigen kan få ondt fordi der er mindre smørrelse og at du dermed kan få et dårligere sexliv. Det er noget som din læge også vil snakke med dig om, når du skal finde ud af om og hvordan det skal ske. Du kan læse en artikel på Sexlinien om omskæring og så har jeg også fundet en videnskabelig artikel om det HER.

Jeg håber du fik de svar du søgte.

Venlig hilsen Marianne