Forspil?
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hey cyberhus.. Jeg er en 14 årig dreng der her i næste uge skal være sammen med min dejlige kæreste her i næste uge. Hun er selv 15 og jeg ved hun har haft sin seksuelle debut allerede før, eller hvad man siger. Jeg selv har aldrig været i seng med en pige endnu. Jeg har egentlig selv følt mig klar i noget tid men mine tidligere kærester har ikke selv følt sig klar så det har ikke blevet til andet end kysserier, hvilket jo også er fint nok. Men jeg vil bare gerne lige til næste niveau. Da hun jo selv har haft sex før vil jeg gerne på en måde.. Gøre et godt indtryk? Så jeg vil bare vide hvordan man kan .. lave ? et godt forspil.. Altså, slikke hende osv? Og så har jeg også et andet spørgsmål.. Hvis jeg nu skulle give hende finger. Kan man komme til at kradse pigen når man har fingrene op i hende og giver hende finger? Altså regner bare den dør lidt hvis man bare kommer til at kradse hende og hun får ondt... Jeg håbede faktisk at spørgsmålet kunne blive besvaret hurtigt der da ikke er så lang tid til vi skal være sammen. Tak - P

Svar:
Hey 14 årig dreng.
Tak for dine spørgsmål til Cyberhus sexbrevkassen.
Allerførst vil jeg lige rose dig for, at du mærker efter hvad der er godt for dig og mærker hvornår du er klar til at gå videre i din seksuelle udvikling. Jeg kan også læse, at du respekterer dine tidligerer kærester og at de "kun" var klar til at kysse. (nu fortæller jeg dig noget som du måske godt ved! - du er 14 år og der er en aldersgrænse som ligger ved 15 år, der hedder den seksuelle lavalder, som lovmæssigt skal beskytte børn mod at nogen som er ældre er sammen med et barn - det vil sige at det er strafbart at en der er ældre er sammen med en under 15 år!) Så jeg vil foreslå dig at du venter med at have sex med din kæreste til du bliver 15 år, selvom du føler dig klar nu!
Du kan gøre et godt indtryk på mange andre måder, som du selv skriver ved at lave et godt forspil:
Du kan f.eks kigge hende i øjnene, fortælle hende hvor glad for hende du er, fortæl hende hvad det netop er ved hende der gør at du kan lide hende og gerne vil være sammen med hende, kys hende i ansigtet, på kinderne, på halsen, slik hende på halsen op mod øret, nuller hendes øreflipper og masser hendes hovedbund....gå videre ned over skuldrerne, bryst og mave. Æærtegn hende med dine hænder, din mund og tunge. Måske kan du bruge en isterning - tegn hjerter så hun får gåsehud.
Du kunne også forberede en erotisk novelle og læse den højt for hende. Gå i brusebad eller badekar sammen. Det er en god ide´ at spørge hende om hun vil fortælle dig hvad hun godt kan lide af det du gør ved hende. Når I har et sprog sammen om jeres forspil og sex i det hele taget kan det gøre mange ting lettere, fordi I bliver trygge ved at fortælle hinanden det I kan lide og ikke så godt lide;-)
Hvis du stikker fingre op i hendes skede skal du sørge for, at dine negle er rensede, klippet ned og filede så der ikke er noget der kan rive (det gør meget ondt hvis dine negle stikker/skærer).
Med et håb om at du kan bruge svaret ønsker jeg godt nytår
Du er altid velkommen til at skrive igen.
Mette.