Forspil?
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej Cyberhus.
Jeg har tit sex med min kæreste, og det er også rigtigt dejligt, men jeg synes jeg lidt, at forspil måske er et problem. For jeg vil selvfølgelig gerne have et langt forspil, fordi det tager længere tid at blive tændt, men han bliver tændt med det samme og siger han ikke rigtigt har brug for det. Han har ikke noget problem med at give mig forspil heller, men det virker som om han stopper med at være tændt undervejs. Kan I ikke give nogle ideer mht. at holde hans interresse? Han plejer bare at ae mig, kysse mig og give mig finger i 5 minutter eller noget. Men vil bare gerne vise ham, at sexen bliver meget bedre, hvis vi begge to får noget ud af forspil, og det varer i længere tid.
- kh.

Svar:
Kære dig
Tusind tak for din brev. Det lyder som om du oplever noget som de fleste piger vil støde på i løbet af deres seksuelle liv - nemlig at manden bliver hurtigere tændt og derfor bruger mindre tid på forspil. Det er rigtig fedt at du snakker med ham om det, og forklarer ham at det er nødvendigt for dig, for at du kan blive rigtig tændt. Du skriver at han siger at han ikke rigtig har brug for forspil, fordi han bliver hurtigt tændt. Det er rigtig nok at mænd hurtigere kan blive tændt, men der er faktisk forskel på hvordan det føles - ligesom at du nyder sex mere, hvis I bruger tid på forspil, så er det ofte det samme for mændene. De nyder også at blive kælet for, og i sidste ende, vil det betyde bedre sex for jer begge to.
Jeg forstår dit brev sådan, at det ofte er ham som "gør arbejdet" i forspillet, og at det så nogle gange, er svært for ham at blive ved med at være stiv eller tændt. Måske det er en god idé, hvis du prøver at kæle for ham imens? Det kan også være at det gør dig mere tændt, fordi du giver ham nydelse. Der er nogle mennesker som tænder helt vildt meget på at give andre nydelse, og så er der andre som gerne vil have en balance i forholdet, hvor begge to giver hinanden nydelse. Der er forskellige måder at gøre det på. Du kan enten røre ved ham med hænderne og give ham et "handjob" (onanere på ham) mens han giver dig finger eller I kan prøve at give hinanden oralsex samtidig (en 69'er), hvor du sutter og kysser på hans penis, imens han gør det samme på din klitoris/og giver dig finger. Det kan være utrolig frækt som forspil. Der er også nogle mennesker som bruger fx flødeskum til at slikke af hinandens kroppe eller isterninger (køre den rundt på forskellige steder på kroppen - måske med munden), og der er nogen som bruger rollespil (lade som om man er en anden). Rollespil kan virke lidt underligt, hvis man ikke har prøvet det før, så det er vigtigt at I snakker sammen om det først, men det kan være smart i forhold til at prøve nogle ting af, f.eks. at være klædt ud eller bundet fast til sengen eller sådan noget. Det kan også være godt forspil, at tage et bad sammen og måske sæbe hinanden ind - så rører man ved hinanden og samtidig bliver man dejligt ren.
Det er også muligt for jer at starte forspillet allerede før I ses - måske sende frække beskeder til hinanden, hvor I beskriver hvad I har lyst til at gøre ved den anden. Det kræver så godt nok at I stoler 100 % på hinanden, og bliver enige om, at hvis jeres forhold går i stykker, så sletter man de beskeder. Jeg vil ikke anbefale at sende frække billeder, fordi det er rigtig surt at være bange for at billederne bliver delt, hvis forholdet går i stykker.
Sidst, vil jeg anbefale dig at spørge ham direkte om, hvad han godt kunne tænke sig at du gjorde ved ham - ligesom det er vigtigt at du deler med ham, hvad du gerne vil have at han gør ved dig. Måske har han ikke tænkt over det, og så kan du jo foreslå nogle af de ting jeg skrev tidligere. Det virker til at I har et forhold hvor I kan snakke om tingene, og det er rigtig vigtigt. Især hvis man ønsker at have et godt sexliv.
Jeg håber du kan bruge mit svar! Jeg ønsker jer alt muligt godt.
Venligst,
Signe