Forsinket mens, pga. tanker?:*
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej Cyberhus :) Og tusind tak for en skøn brevkasse og chatrådgivning! Jeg har oplevet at min menstruation er forsinket nu på femte dag, jeg har en forholdsvis en regelmæssig, men det er her er helt underligt for mig.. Jeg er 200% jomfru, har aldrig været sammen med en dreng undtagen nogle uskyldige kys.. Jeg har det psykisk dårligt for tiden, men aner ikke om det har noget med det at gøre..? Kan i svare mig på det? Det gør mig meget nervøs.. På forhånd tak! Knus.. ♥♥

Svar:
Hej med dig.
Hvor er det et dejligt at høre du er glad for vores brevkasse og chatrådgivning.
Det er godt du er opmærksom på din krop og holder øje med hvad der sker, den fortæller nemlig hvis noget ikke er som det skal være.
Selvom du skriver at din menstruation kommer forholdsvis regelmæssig, så kan det sagtens ske at den bliver forsinket alligevel. Når man er teenager vil ens menstruation være mere uregelmæssig. Der kan faktisk gå op til flere år, inden din menstruation har fundet sin rytme. Det er simpelthen fordi din krop er i forandring i disse år.
Du har ret i at din menstruation godt kan blive påvirket, hvis du har det psykisk dårligt. Men for dig er jeg sikker på, at det handler mere om at din krop stadig er i gang med at finde sin rytme og derfor kan det sagtens tænkes at din menstruation er blevet udskudt nogle dage.
Hvis der går mange flere dage og du stadig ikke har fået det og du stadig er nervøs for det, så synes jeg du skal gå til din læge. Men jeg tror som sagt ikke, at det er noget du behøver at være nervøs for.
De bedste hilsner Sine