Forkerte tanker?!??
brevkassespørgsmål af
anonym pige
20 år
Når jeg onanerer, så fantaserer jeg også om piger. Jeg er ikke til piger, det ved jeg, så jeg har slet ikke lyst til de ting i virkeligheden. Jeg skammer mig meget over, at tænke på de ting, når jeg har sex med mig selv. Jeg fantaserer også meget om oralsex og jeg skammer mig over det!
Jeg prøver at accepterer at jeg onanerer. Men det er svært. En af mine venner , en fyr, sagde, at han slet ikke troede at piger onanerer, en dag da vi talte om en artikel om onani vi begge havde læst. Jeg turde ikke sige noget om mig selv.
Jeg synes det er svært og jeg ville ønske, at jeg sommetider var en fyr. For kvinder må jo ikke bestemme over deres egen krop. Se nu den nye præsident i USA, tænker alle mon som ham?

Svar:
Hej med dig,
Det er godt du skriver. Det er nogle helt normale tanker du sidder med, som jeg er sikker på, at mange andre piger også går og tænker over.
Onani blandt piger, er på en eller anden måde mere "privat" end onani blandt drenge. Det hænger nok til dels sammen med, at drenge er mere åbne omkring det og ofte også omkring seksualitet generelt. Piger har en tendens til at være lidt mere usikre på hvad andre mon tænker, og derfor har de ikke lyst til at fortælle om en privat ting som onani, for tænk nu hvis nogen synes de er ulækre og dømmer dem? På det punkt, kan man sige, at det nok er lidt lettere at være en dreng, men heldigvis er vi i samfundet i dag rimelig ligestillede, og kvinder bliver typisk ikke set ned på, fordi de (også) er seksuelle væsener.
Der er intet ulækkert eller klamt i at onanere. Det er helt normalt, og faktisk en rigtig god måde at lære sig selv og sin krop at kende på. Når man onanerer, kan man tænke frit, og det er meget normalt at både piger og drenge fantaserer om deres eget køn, selvom de ikke har lyst til at udleve det i virkeligheden. Nogle piger fantaserer også om fx voldtægt, selvom dette jo i princippet er en forfærdelig ting, som de ikke ønsker at opleve i virkeligheden. Det kan være et udtryk for at pigen tænder på, at manden tager kontrollen. På samme måde kan det at fantasere på eget køn, fx være et udtryk for, at "forbudte" eller tanken om at kunne blive tilfredsstillet af én, som ved hvordan det føles, fordi man har den "samme" krop, tænder én. Det kan også være noget helt andet. Du skal derfor på ingen måde have dårlige tanker omkring dig selv. Jeg vil garanterer dig for, at flere i din omgangskreds af piger også både onanerer og fantaserer om samme køn. Ifølge nogle undersøgelser, onanerer 77% af alle kvinder. Det vil altså sige langt over halvdelen, så faktisk er det mere normalt at onanerer som pige, end det er ikke at gøre det. Men om man har lyst, bestemmer man naturligvis selv :-) En anden statistik viser, at 34% (af både mænd og kvinder) fantaserer om samme køn. Så man kun på kvinder, ville tallet nok være højere. Tallene er blot for at give dig en ide om hvor helt naturligt og normalt det er.
Jeg håber det hjalp at få sat lidt flere ord på det hele, og høre at du er helt normal, og ikke skal have skyggen af dårlig samvittighed!
Mange hilsner
Christina.