Forhudforsnævring??
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej Brevkasse.. Jeg ville godt vide lidt om forhudsforsnævring, da jeg er i tvivl om, om jeg har det. Er lidt bange for lægen, så ville tjekke her inde først.. Når jeg trækker tilbage i forhuden, både i slap og stiv tilstand, bøjer mit hoved en lille smule til venstre (det er meget lidt) og forhuden mangler en lille smule for at være helt tilbage.. En slags "tråd" (kald det hvad du vil) bliver nærmest strammet op.. Hvis forhudsforsnævring er tilfældet, hvad skal der så gøres og er det skadeligt eller kan det mindske længden af penis?? Mange tak...

Svar:
Hej dreng 16 år.
Ud fra det du skriver, at du kan krænge forhuden tilbage i både slap og stiv tilstand mener jeg ikke at du har forhudforsnævring! Det er ikke skadeligt i dit tilfælde. Nogen drenge kan slet ikke få forhuden tilbage, her er det nødvendigt med et besøg hos lægen. Den lille streng som forbinder forhud og "hovedet" kan være mere eller mindre stram. Måske er din streng lidt stram det behøver den absolut ikke være og det behøver heller ikke betyde spor. Der er en lille risiko for at den kan sprænge hvis den bliver strukket i, eks ved samleje (her vil det måske bløde). Det gør ondt fordi huden sprækker, men det er ikke på nogen måde farligt.
Måske kan du massere strengen lidt, strække lidt i den imens du onanerer, så kan det være den "giver" sig og bliver mere løs.
Hvis du på nogen måde føler dig usikker, vil jeg råde dig til at gå til din læge. Husk på at han er interesseret i at hjælpe dig, det er hans arbejde og han har set mange peniser i sit lægeliv.
Lige til sidst: Mange peniser har en lille drejning mod højre eller venstre, eller sågar drejer de lidt opad. Der er lige så mange forskellige peniser som der er mænd!
Det allerbedste hilsner Mette.