forhud og strengen,
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hejsa jeg har lige et spørgsmål. Jeg fik at vide i et tidligere brev at mit forhud er klar til at blive trukket tilbage. men skal ens pik være stiv eller bare normal når man gør det, jeg har prøvet at trække forhuden tilbage når den er stiv, men det gør en smule ondt. Nogen råd?

Svar:
Hej Dreng, 14 år.
Jeg er ikke sikker på, hvilket indlæg der er dit tidligere, så jeg vil prøve lidt fra en frisk.
Du har fået at vide, at du er klar til at kunne trække forhuden tilbage. Du skriver desuden at det gør lidt ondt. Det er helt naturligt at det gør ondt, når du trækker forhuden tilbage, men så længe du er lidt forsigtig og mærker dine egne grænser, så sker der ikke noget ved det.
Det er ofte lidt nemmere, hvis du ikke har en stiv penis. Du er lidt mindre følsom når den er slap, og så er den desuden lidt mindre. Din penis udvider sig nemlig både i længde og bredde, når den bliver stiv. Prøv dig lidt frem, for eksempel når du er i bad, er gået i seng eller når du har lyst.
Det vigtige er ikke om du har en stiv penis, men om du har lyst.
Med Venlig Hilsen
Sune