Forhud
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hejsa
Skal ens forhud kunne trækkes helt ned over skaftet så man faktisk ikke kan se den mere?
Har bare set i nogle film at de kan trække den helt ned, men det kan jeg IKKE vil det sige jeg har en forhudsforsvnævring eller kan jeg nemt dyrke sex sådan her som det er nu?
Mvh Jesper

Svar:
Hej Jesper
Jeg vil lige starte med at sige at jeg har slettet det link du sendte, da vi i Cyberhus har besluttet at vi ikke vil dele links til andre hjemmesider. Derudover kan jeg se at du har skrevet to andre lignende spørgsmål, som jeg har slettet, da du får svar i dette ene.
Tak for dit spørgsmål, som du bestemt ikke er den eneste dreng der går rundt og tænker på. Mange drenge kan godt være nervøse for om de ser ud helt som andre og om de kan dyrke sex, som de gerne vil. Alle mennesker er forskellige og derfor er kroppen det også. Når jeg skriver det er det for at sige til dig at der ikke er noget rigtigt eller fokert, heller ikke selvom at mændene i film, kan se ens ud. I fx pornofilm, bliver mændende udvalgt, der bliver photoshoppet (altså ændret) på billederne eller de kan være opererede for at se ud på en bestemt måde. Det er altså langt fra virkelighed til det man ser i sådanne film.
Det behøver ikke at være et problem at ens forhud ikke kan trækkes helt tilbage, det er der mange drenge der oplever. Det er først et problem hvis det gør ondt på dig når du prøver. Hvis det gør det er der heldigvis en masse muligheder for at få det behandlet, fx gennem creme, operation eller nogle særlige teknikker. Alt sammen er noget en læge kan rådgive dig i. Jeg sender dig et link til et brevkassesvar der blev skrevet om lige præcis det samme. Du kan finde det i "sex, lyst og erotik" brevkassen og det hedder "er det forkert". Du kan finde det her.
Jeg håber du kunne bruge mit svar
Venlig hilsen Marianne