forhud
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Jeg er en dreng på 13 år som gerne vil kunne trække sin forhud helt tilbage men når jeg prøver er der noget som holder min forhud og hovedet sammen det ligner en tråd kan jeg hjælpe den med at løsne den og hvordan plzz svar hurtigt

Svar:
Hej
Det er rigtigt godt at du skriver til Cyberhus og spørger. Og her er et super hurtigt svar!
Inden du kommer puberteten er det helt normalt at du ikke kan trække forhuden tilbage, eller helt tilbage. Det er noget som vil løsne sig op jo længere ind i puberteten du kommer. En drengs pubertet ligger normalt når man er imellem 13 og 18 år. Så du har stadig tid til at din forhud kan nå at løsne sig.
Hvis der ikke sker noget med forhuden når du bliver lidt ældre, og den stadig sidder fast, så kunne det godt være Forhudsforsnævring. Det er også en normal ting for mange drenge at have, og så er det bare et hurtigt smut til lægen. Lægen kan lave et lille fint snit, så din forhud kan trækkes helt tilbage. Man får bedøvelse, så det kan slet ikke mærkes.
Så giv din forhud lidt tid til at løsne sig op af sig selv. Hvis der ikke sker noget, så tag hen til lægen og få ham til at kigge på det.
Held og lykke med din forhud, og så rigtig god fornøjelse.
Mvh
Casper