Forhud
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hejsa først og fremmest tak for en fantastisk hjemmeside. Ville bare lige høre hvor langt det er normalt man skal kunne trække forhuden tilbage. Jeg kan kun trække det lige ned over pik hovedet så jeg kan vaske og ikke længere.

Svar:
Hej med dig
Tak skal du have, det er altid dejligt når vi får og vide når i unge, syntes godt om vores hjemmeside.
Umiddelbart syntes jeg ikke det lyder til, at du har nogle problemer. Du skriver nemlig du kan få din hud tilbage over pikhovedet, så du kan få den vasket.
Grunden til, at man skal kunne få huden tilbage, er hvis man ikke kan få området bag pikhovedet vasket, kan der gå betændelse i området. Men der er faktisk noget der skal stoppe din forhud og det er en streng som sidder på undersiden af din pik, imellem hovedet og forhuden.
Hvis du stadig tror, du måske kan have forhudsforsnævring, så kan du gå til lægen og få det tjekket. Han vil nemlig kunne give dig, en recept på noget creme som gør, at forhuden udvider sig.
Jeg håber du kan bruge svaret
Med venlig hilsen Paw