forhud
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej jeg kan ikke trække forhuden i stiv tilstand og kun lidt tilbage i normal tilstand men det gør ondt, har det nogen inflydelse på vis jeg skal have sex eller når jeg onanere. Hvad kan jeg gøre ved det?

Svar:
Hej dreng 15 år
Ud fra din beskrivelse, tyder det på at du har det der hedder forhudsforsnævning, det er ikke noget farligt, men er noget din egen læge skal undersøge, eftersom forhuden ikke tyder på selv at have løsnet sig. Det er meget almindeligt hos drenge/mænd.
I de fleste tilfælde kan forhudsforsnævning behandles med en salve, hvor i andre tilfælde er det en relativ lille operation som bliver udført under bedøvelse.
Det er vigtigt at du tager til din egen læge, så han får set på den og giver dig den helt rigtige behandling.
Det er helt naturligt at du måske føler dig nervøs for at komme ind til lægen og han skal tjekke din tissemand, men lægen er professionel, har tavshedspligt og har gjort masser af gange.
Venlig Hilsen
Sascha