forhud!

brevkassespørgsmål

forhud!

brevkassespørgsmål af
Anonym
10 år

Hej! Jeg er en dreng på 10 år og når jeg får stiv er min pik mellem 6-7 cm men når den er stiv hos mine venner bliver deres forhud automatisk trukket tilbage men det gør min ikke og kan jeg gøre noget for det? Ps onanere dagligt. Hilsen Nicolai den unge dreng..

Svar:

Hej Nicolai.

Først og fremmest kan jeg fortælle dig, at det lyder som en helt normal situation, du står i. Der er nemlig stor forskel på, hvordan forhuden "opfører" sig fra dreng til dreng, og det er ikke unormalt, at din forhud ikke bliver automatisk trukket tilbage ligesom dine venners.

Fordi du kun er 10 år, kan din forhud ændre sig rigtig meget, da du ikke helt er i puberteten endnu. Når man kommer i puberteten (typisk omkring 13-årsalderen), vil kroppen begynde at ændre sig rigtig meget fra at have været en drengekrop til at blive en mandekrop. En af de ændringer, der kan ske, er, at forhuden automatisk trækkes tilbage, når man får lyst til sex.

Mit bedste råd er derfor at lade tiden vise, hvordan din krop ændrer sig. Hvis problemet er, at din forhud har meget svært ved at blive trukket tilbage, fordi den er stram, kan det være, du har forhudsforsnævring, som kan behandles med en creme, du kan få hos lægen. Du kan læse om forhudsforsnævring her. Jeg synes dog ikke, det lyder som om, det er så stort et problem, men det kan du måske bedre selv vurdere ved at læse om det.

Kh. Matilde