Forelsket, men ikke i min kæreste?!?
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej
Jeg har en kæreste som jeg er rigtig glad for, men tror jeg er forelsket i en fra min klasse?! Jeg holder rigtig meget af min kæreste, men alligevel synes jeg ham fra min klasse er meget sød og drømmer meget tit om mig og ham som kærester? Jeg er selv så forvirret. Ville gerne snakke med mine veninder om det, men de tror jeg hader ham pga. vi har haft en alla ''fight'' men jeg bliver bare mere og mere forelsket vær gang jeg ser ham. Hvad gør jeg?!?
plz hjælp mig

Svar:
Hej med dig.
Jeg kan forstå, at du har en kæreste, som du er glad for, men at du er blevet vild med en dreng fra din klasse. Jeg håber mit svar kan hjælpe dig.
Du spørger, hvad du skal gøre ved denne her situation. Jeg tror, at du skal gøre op med dig selv, hvad du egentlig selv har lyst til. Du skal gøre op med dig selv, om du har lyst til at slå op med din kæreste og forsøge at finde ud af noget med ham her drengen fra din klasse, som du synes er sød. Det er vigtigt at gøre op med dig selv, hvad du skal gøre, inden du gør noget. Hvis du vælger at slå op med din kæreste, skal du også være sikker på, at det er det, du vil og at du ikke vil fortryde det. Hvis du slår op og fortryder, er det ikke sikkert, at han vil tage dig tilbage og det vil også være sårende for ham at få at vide, at du er vild med en anden. Hvis du beslutter dig for at slå op, vil jeg råde dig til at gøre det på en pæn måde og fortælle ham, at du holder meget af ham, men ikke længere er så forelsket. Selvom du er vild med ham her fra din klasse, er det heller ikke sikkert, at fordi du slår op med din kæreste, at han er vild med dig. Du skriver, at i har haft en lille fight, og det er ofte tegn på, at der er nogle følelser mellem jer. Det kan man dog ikke være sikker på, før han siger det til dig.
Med hensyn til dine veninder, skriver du at du gerne ville snakke med dem om det, men at de tror, at du hader ham. Hvis du har lyst, kan det være en fin ide at snakke med dem om det og ofte kan de hjælpe med at se tingene i et andet perspektiv. Hvis dine veninder er imod det, skal du huske på, at det skal handle om, hvad du gerne vil. Du kan også vælge en veninde, som du stoler på og kun fortælle hende det. Det kan være, at hun kan hjælpe dig, så du ikke er så forvirret.
Selvom det kan være meget svært og forvirrende lige nu, er det vigtigt at huske på, at der er mange drenge og det er svært at forudse, hvordan det hele går. Jeg er sikker på, at du finder en, du er virkelig forelsket i, som gør dig glad. Det kan være det er ham her fra din klasse eller en helt anden.
Med venlig hilsen Signe.