Forelsket

brevkassespørgsmål

Forelsket

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

Hej jeg er mega forelsket i en dreng som min bedste veninde snakker med og jeg ogaå snakker med han går i 8 klasse og han er meget pervers men han er rigtig sød

og jeg har rundt ud af at han også godt kan lide mig men...... han vil godt have sex og det vil jeg ik før jeg er 17 eller over

håber ik kan hjælpe mig med det og måske med at finde en måde at han kan droppe sex tanken og bare komme sammen med mig

hilsen den 13 årige

Svar:

Hej 13-årige.

Jeg kan godt forstå, at du spørger om råd- Det kan nemlig være svært at finde ud af, om man passer sammen med den, man har forelsket sig i.

Du siger, at du ikke vil have sex før du bliver 17 eller over, så det lyder til, at du ved, hvor dine grænser går, og det er en rigtig god ting. På den måde undgår man tit at komme ud i situationer, som man ikke har lyst til at stå i.

Jeg forstår dit spørgsmål som, at du gerne vil have svar på, om I to kan være kærester uden at have sex. Det er svært for mig at svare på, da jeg ikke kender dig eller drengen, du er vild med. Mange teenagedrenge er meget optagede af sex. Det behøver ikke at betyde, at de har prøvet sex endnu, men det kan betyde, at de gerne vil prøve det. Det er naturligt, og det er normalt ikke en tanke, de bare dropper. På den måde kan det godt være, at I er lidt for forskellige i forhold til, hvad I har lyst til, og det kan måske blive svært for jer at være kærester, uden at bryde hinandens grænser. Hvis du har mod på det, synes jeg, du skal snakke med ham om det, når tiden er til det. Man kan tit få dannet sig et billede af, hvordan tingene er, som viser sig at være anderledes, når man får talt om det.

Det kan være en god ide at se tiden an. Du siger, at du allerede snakker med drengen, du er forelsket i. Hvis du gerne vil finde ud af, om der skal være mere mellem jer, kan snak være en god måde at lære ham bedre at kende på. Det kan være, at du finder ud af, at I vil være gode sammen som kærester, eller at I måske passer bedre sammen som venner. Det er noget, du bedst selv kan mærke.

Jeg håber, du kunne bruge mit svar, og jeg ønsker at alt mulig held og lykke med at finde ud af, hvad du har det bedst med.

Venlig hilsen Lise