Fissehår
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej Cyperhus. :-) Først og fremmest vil jeg sige at det er rigtig dejligt at man kan skrive her ind og få svar på så kort tid. Så kæmpe ros for det. :-D Men nu kommer mit spørgsmål så, hvordan barber man sig der nede omkring fissen? Og helt inde mellem benene fordi det er altså ret så svært. Og skal man bare bruge almindelig barber skum fordi at sidste gang jeg gjorde det brugte jeg bare sæbe fordi nogle siger at man får knupper af barber skum?? Og nu til et helt helt andet spørgsmål hvordan ville du håndtere at have menstruation på din konfirmation ( skal konfirmers her den 4. Maj og tror uheldigvis at jeg får det den dag :(((( ) p.s det ville nok være lidt wired hvis en dreng/mand svarede på det her spørgsmål :-D

Svar:
Hej med dig.
Tak for dit spørgsmål og mange tak for rosen - vi prøver alle at svare så hurtigt vi kan. Det er dejligt at du kan bruge brevkassen.
Jeg kan godt forstå du kan være i tvivl om hvordan du kan barbere dig omkring fissen - det er jo også et følsomt område. Jeg vil prøve at svare så godt jeg kan.
Først og fremmest vil jeg sige, at du jo skal være meget forsigtig - det ved du vel godt - og den skraber som du vælger at bruge, den må du kun bruge dernede. Og du skal skifte den ud ofte, sådan at der ikke gemmer sig bakterier. Undgå at bruge barberskum - det er ikke godt for miljøet i skeden. Faktisk skal du helst kun vaske dig med vand mellem benene, da sæbe/skum med parfume kan irritere dernede og f.eks. give dig knopper eller det kan komme til at lugte.
Du kan købe en intimsæbe på apoteket, den kan du bruge til at vaske dig med og så kan du barbere bagefter. Jeg synes du skal barbere dig sjældent, for det er ikke godt for din hud dernede. Men når du barberer dig, så er der ikke andet for end at være forsigtig og mærke dig frem med dine fingre, så kan du mærke hvor du skal barbere. Det er sikkert ikke nemt, da det jo kan være svært at komme til. Men du må prøve dig frem.
Der er mange piger/kvinder der går på en skønhedssalon og får fjernet hår mellem benene - det kan gøres med voks (det holder længere). Personalet er professionelle og er vant til at gøre det, men det kan godt være lidt grænseoverskridende at få det gjort. Det er noget du måske kan overveje, når du bliver lidt ældre. Ellers er det også helt naturligt at have hår mellem benene - og hårene hjælper faktisk også med at holde bakterier væk.
Tillykke med din kommende konfirmation - kan godt se det ikke er så fedt at have sin menstruation den dag. Hvis ikke du har fået din menstruation på dagen, så brug for en sikkerheds skyld et trusseindlæg og gå på toilettet ofte, så kan du holde øje. Hvis du har din menstruation, så kan du bruge en tampon. Tamponen er helt sikker og du vil ikke bløde igennem, når du skifter den jævnligt. Hvis ikke du har brugt tampon før, så er det en god ide lige at snakke med din mor eller måske en veninde, som bruger tampon. Tamponen skal puttes op i din skede, den skal ikke særlig langt op og du kan ikke mærke den, når den sidder der. Den suger menstruationsblodet til sig og så behøver du ikke bruge bind. Du må dog kun bruge tampon, når du bløder. Indtil da kan du bruge trusseindlæg eler bind.
Jeg håber det gav dig lidt svar og held og lykke med den store dag d.4 maj.
Mange varme hilsner fra Bibi