Far onanerer når jeg sover
brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
Hej... det er lidt pinligt det her... Men er ret sikker på at min far onanerer om natten inden han sover.
Jeg sover med åben dør om natten, da det kan blive meget varmt på mit værelse.
Jeg synes ikke det er særlig fedt at høre på hver nat... selvom det ikke er ret højt kan jeg stadig høre det... Og får det mega skidt af det.
Har prøvet at råbe at personen der larmer skal være stille... Men det er somom at han ikke fatter "hintet"... og når jeg nævner at der er nogen der larmer om natten når familien er samlet, spiller han bare dum. Tror ikke at han ved at man faktisk gost kan høre det. de andre i familien siger at de ikke har hørt lyde... Men tror det er fordi de sover når det sker. Så mit spørgsmål er, hvordan får jeg ham stoppet? Det generer mig helt vildt, og har besvær med at sove pga af det. Har heller ikke det bedste forhold til min far. Men dette går langt over min grænse. Han ødellgger min nattesøvn, som lige nu.

Svar:
Hej du.
Der er visse ting man ikke har brug for at høre ens forældre være i gang med og onani er klart en af de ting (selvom behovet er helt naturligt). Vi har alle behov, men vi må vise hinanden lidt hensyn og respekt.
Du har rigtig fint forsøgt at stoppe ’nattelarmen’ med flere hints, men desværre uden det store held. Måske du skal prøve at konfrontere ham mere direkte? Du skriver, at din far spiller dum når du nævner larmen, så måske du skal prøve at sige til ham at du har hørt hvad han laver og bede ham gøre det på andre tidspunkter hvor du ikke forstyrres af det. Ellers kan du skrive ham en seddel eller en sms hvor du beskriver overfor ham, at du kan høre ham onanere om natten og det gør dig utilpas og at det overskrider dine grænser.
Måske han håber at du ikke tænker videre over hvad det er at han laver, men at det ’blot’ er larmen der irriterer dig lidt. Det kan også være at det er noget andet der skaber nattelarmen og så kan han forklare dig hvad det er.
Jeg håber, at I kan få jer en god snak om det så du kan få din gode nattesøvn og nattero tilbage :)
Mange hilsner
/ Trine