fantasier
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Kære brevkasse. Jeg er en 15årig pige. Jeg er enebarn og ret strengt opdraget. Jeg har ikke nogen kæreste og har ikke haft nogen. Jeg har et par veninder men ingen nære veninder. Jeg onanerer ret meget, også for meget. Jeg gør det næsten aldrig om dagen for jeg synes det er unaturligt at tage bukserne af om dagen og tænk hvis der kpm nogen. Jeg ville enligt godt kigge samtidig men det gør jeg alså ikke. Jeg gør det mest om aftnen når jeg er kommet i seng. Så tar jeg underbukserne af nede under dynen og jeg gør det med fingerne. Jeg ville godt prøve og stikke noget op men ved ikkke hvad, og det er også unaturligt og ikke godt. Jeg har svært ved at sove hvis jeg ikke onanaere først. Men det værste er mine fantasier. Jeg fantasere altid når jeg onanere. Det begynder også altid helt normalt med at jeg fantasere om en dreng men så kan jeg tit ikke styre mine fantasier. Så tænker jeg på flere drenge og også piger. Og de gør alt muligt ved mig og de stikker ting op i mine huller, og jeg får smæk og alting. Jeg blir ophidset af det men ked af det bagefter. Jeg føler det er beskidt og unaturligt og perverst og hvad ville mine forældre ikke tænke. Kan jeg gøre noget for at onanere mindre og lade være at fantasere sådan? Håber I kan hjælpe. På forhånd tak. Hilsen O.

Svar:
Kære O
Tak for dine spørgsmål.
Når man som du, når din alder er det sundt at udforske sin krop, både med onani og ved at røre og se på sig selv. Det kan give en fornemelse af hvem man er og hvordan man ser ud. Du fortæller at du er enebarn og ret strengt opdraget, at du ikke har en kæreste og aldrig har haft en. Jeg håber for dig at du på et tidspunkt møder en´som du bliver glad for, som du har tillid og respekt for som bliver din kæreste.
Det er som sagt helt naturligt at onanere. Desuden er det også ret naturligt at der kommer gang i fantasierne når man onanerer. Jo mere du prøver at kæmpe imod, for at styre og undgå dine fantasier, je flere vil din hjerne producere. Så lad dem være og registrer dem. Dine fantasier er helt dine egne og hvis de er med til at tænde dig og du bliver ophidset af dem er det HELT okay. Det er ikke beskidt og unaturligt, og det kan godt være dine forældre vil synes det er perverst, men de behøver ikke at få noget at vide. (men hvem ved, måske har din mor og/eller far også en livlig fantasi....?) Du er ihvertfald ikke alene i verden om at have fantasier.
Man kan stikke en finger op i skeden imens man onanerer (rene fingre og klippede negle) ellers kan man bruge et stearinlys med et kondom ud over. Husk at bruge rigeligt med spyt eller glidecreme.
Hvis du ønsker at onanere mindre kan du prøve at bestemme dig på forhånd, hvor tit og meget du har brug for at onanere. Når du har onaneret det du har bestemt dig for, må du finde noget andet at sætte i stedet. Det kunne være at læse i en bog, når du er kommet i seng, skrive dagbog og meget andet. Fantasierne er som sagt nok lidt svære at styre, men måske kunne du skrive dem ned og prøv at glæde dig over at du har en sund fantasi, som mange ville misunde, hvid du havde mod til at fortælle om dem.
Jeg håber du kan bruge mit svar. Du er velkommen til at skrive igen hvis du har brug for det. Ellers kan du kontakte Cyberhus Chatten, hvor der sidder en voksne du kan tale med.
Bedste hilsner Mette.