Familie flirt

brevkassespørgsmål

Familie flirt

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år

Jeg har lige lært min søde grandfætter at kende. Han er en vildt sød og flot ung fyr. Han er 1 måned yngre end mig. Men mit spørgsmål er, er det mærkeligt at være forelsket i sin grandfætter?. Og er det ulovligt at blive kærester med sin grandfætter?

Svar:

Kære du.

Dejligt at du har mødt en sød fyr, og som det lyder til, at du er rigtig glad for! Og dejligt at du skriver herind med dit spørgsmål. Det er bestemt ikke mærkeligt at være forelsket i sin grandfætter. Følelser er en underlig størrelse, som vi ikke altid kan styre. Det er derfor helt almindeligt, at vi kan forelske os i vores grandfætter - eller at forelskelse sker på tværs af alder, etnicitet, køn osv.

Det er ikke ulovligt, at være kærester med sin grandfætter. Det er faktisk også lovligt at blive gift med sin fætter, hvilket jo er et slægtled tættere på. En grandfætter kan være ens mors/fars fætter eller kusine. Ofte vil der dog være tale om, at det er ens mors/fars fætter eller kusines barn - hvilket jeg vil tro, at det er i dit tilfælde, da I er jævnalderende. Det betyder også, at det er så langt ude i slægten, at der ikke er noget, hverken moralsk eller lovmæssigt til hindring for, at I kan blive kærester.
Det lyder til, at I lige har lært hinanden at kende. Og derfor lyder det også til, at I ikke har været til familiearrangementer og sådan. Hvis det var tilfældet, tænkte jeg nemlig, at du kan overveje, hvilken betydning det vil have i din familie, hvis du bliver kærester med ham og evt. går fra ham igen? Det kan måske gøre et eventuelt brud mere kompliceret, hvis jeres familier har meget med hinanden at gøre - men det lyder det ikke til.

Jeg tænker, at du kan fortsætte med at lære din grandfætter endnu bedre at kende, og hvis du fortsat oplever, at han gør dig glad (og omvendt), kan det være at I får lyst til at blive kærester - det håber jeg for jer! Der er i hvert fald ingen lovmæssige hindringer for det ;)

De bedste hilsener,
Pernille

PernilleNs billede
Pernille har svaret på dette spørgsmål