Første gang i sengen.

brevkassespørgsmål

Første gang i sengen.

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 12 år 1 måned siden

Hej Sascha. Jeg har haft min første gang i sengen, men han havde ikke kondom på, men jeg valgte at stoppe det. Er der chance for at man kan blive gravid selvom han ikke fik sædudløsning? Og er det normalt at man bløder en lille smule? Hilsen pige 15 år.

Svar:

Hej med dig Pige

Sascha har ikke lige mulighed for at tage dit spørgsmål, så derfor har jeg valgt at svare på det i stedet.

Jeg kan godt forstå hvis du er lidt i tvivl om du kan være blevet gravid, nu når han ikke fik udløsning. Og at du måske er lidt bange for at det ikke er normalt at bløde lidt.
Jeg vil gerne starte med at svare på dit andet spørgsmål. Det hvor du spørger om det er normalt at man bløder en smule når man har sex.

Er det normalt at bløde en smule?
Det er helt normalt at bløde lidt under den, eller de første gange man har sex med en dreng.
Det kan være fordi at jomfruhinden springer, eller fordi at skeden er blevet udvidet meget pludseligt, fordi at penissen er noget større end skeden inden i startede.
Så det skal du ikke være bange for er unormalt, for det sker for rigtig mange.

Nu vil jeg svare på det spørgsmål som jeg syntes du virker mest nervøs over.
Der er nogen som bruger prævention, på den måde at drengene trækker sig ud inden de kommer, og kan forstå det er den måde i har gjort det på. Det er desværre en meget usikker måde at gøre det på.

Kan jeg være gravid?
Det er fordi når en dreng har sex kommer der noget der hedder præsæd, det er med til at smøre hans penis, så huden ikke bliver slidt, og så sæden senere nemmere kan komme ud.
Men i præsæden kan der også være få sædceller, som kan gøre en pige gravid. Præsæd er ikke noget fyre kan styrer, eller ved hvornår kommer, så der er chance for du er blevet gravid.

Jeg syntes du skal gå til din læge og få det tjekket, så du ikke behøver at gå rundt og være nervøs, fordi du er i tvivl i om du er gravid eller ej. Hvis der er du er blevet gravid, kan din læge nemlig også guide dig igennem hvad det er du kan gøre.

Håber du kan bruge svaret

Med venlig hilsen Paw