Følsomt pikhovede?
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej cyberhus.
Jeg har opdaget at mit pikhovede et super følsomt når ens forhud er triller tilbage. Det gør næsten ondt, når man rør. Kommer det til at forsvinde? Hvis det ikke forsvinder tror jeg nok ikke at jeg kommer til at nyde sex så meget.

Svar:
Hej med dig
Jeg kan godt forstå du bliver lidt nervøs for om dit pikhoved skal være så ømt.
For langt de fleste drenge er pikhovedet meget ømt, lige når man kommer i puberteten, og man begynder at kunne rulle forhuden tilbage. Det ændrer sig heldigvis forholdsvist hurtigt, så det ikke længere gør ondt.
Pikhovedet vil, hos de fleste, altid være meget følsomt. Men det skal ikke blive ved med at gøre så ondt, at du slet ikke kan røre det uden at du føler smerte. Giv det lige nogle uger, og se om det ikke stille og roligt bliver mindre ømt. Det er jeg ret sikker på det gør. I takt med at pikhovedet vender sig til at blive rørt ved.
Gode hilsner
Niels-Christian