føler mig klam

brevkassespørgsmål

føler mig klam

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 13 år 1 måned siden

Hjælp føler mig virkelig klam jeg har set nogle porno film og fæler mig virkelig klam tænker hele tiden på dem og føler mig ikke som den person jeg var før please hjælp mig hvordan kan jeg glemme det føler mig klam :(

Svar:

Hej pige, 13 år

Tak for din mail. Det er rigtig godt at du skriver herind når du tænker på noget, og jeg skal se om ikke jeg kan hjælpe dig.

Du skal slet ikke føle dig klam. Det er helt almindeligt at man, når man er i din alder, er nysgerrig på sex og porno. Rigtig, rigtig mange ser pornofilm ind i mellem. Nogle fordi de synes det er frækt, andre fordi de bare er nysgerrige. Og begge dele er helt i orden og almindeligt.

Jeg kan ikke hjælpe dig med at glemme dem, men jeg kan fortælle dig at du i hvert fald ikke behøver at skamme dig over at have set dem. Du skriver at du tænker på dem hele tiden. Hvis du tænker på dem fordi du synes du selv er ulækker fordi du har set dem, så vil jeg råde dig til at huske at rigtig mange teenagere har prøvet at se porno - og så prøve at tænke lidt mindre over det. Jeg ved godt at det kan være svært, men prøv at huske at du er helt normal og nysgerrig. Det gælder forresten også hvis du tænker meget på dem, fordi du syntes at det du så var frækt. Det er helt almindeligt at man synes det. I din alder er kroppen i fuld gang med at finde ud af det der med sex og hvad den har lyst til, og det er slet ikke ualmindeligt at man oplever at blive tændt af noget man måske ikke troede man syntes var frækt. Trøst dig med at næsten alle oplever det.

Hvis du nu tænker meget på det fordi du så noget du syntes var ubehageligt og grænseoverskridende (det oplever mange teenagere), så synes jeg du skal snakke med nogen om det. Måske kender du selv en voksen som kan snakke med dig. Hvis ikke er du velkommen til at kommer herind på chatten og  snakke med en voksen. Chatten har åbent mandag-torsdag kl. 14-19.

Jeg håber du kan bruge mit svar. Ellers må du rigtig gerne skrive igen!

De bedste hilsener,

Henriette.