fårhud
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej jeg har haft nogle problemer med min fårhud. alle i min klasse sagde at de kunne trække fårhuden tilbage over pikhovedet men jeg kunne ikke. efter det begyndte jeg at øve mig i at den kunne komme tilbage over pikhovedet. nu kan jeg få fårehuden til bage men er det normalt at man er nød til at "øve sig" for at man kan???

Svar:
Hej dreng 13 år.
Du kan være helt rolig, det er helt naturligt at nogle drenge skal "øve" sig lidt mere end andre i at trække forhuden tilbage. Der er meget stor forskel på hvor stram forhuden er. Der er sågar nogle drenge som ikke kan trække den tilbage og derfor må opereres. Det er et ganske lille indgreb, men det kan virke meget skræmmende. Du fortæller mig at du har fået forhuden tilbage nu, så bliv ved med at "øve" dig. Sørg for at der er godt med spyt eller glidecreme, så det mindsker modstanden og glider lettere.
God fornøjelse.
De bedste hilsner Mette