Et spørgsmål om omskæring
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej ;-)
Kom lige til at spekulere på at hvis ens pik er omskåret, vil pikhovedet ikki tørre helt ud? Og gør det ikki ondt i pikhovedet?
Jeg mener bare at om jeg har mit pikhoved fremme for længe, so bliver det helt tørt og ubehageligt at røre ved, og hvis jeg så skulle tage bukser på igen imens mit pikhoved var fremme, så ville det gøre helt vildt ondt!

Svar:
Hej Anonym
Jeg forstår godt din undren, for det er ganske rigtigt at pikhovedet normalt kan være meget følsomt.
Men kroppen er ganske enkelt fantastisk til at omstille sig, og hos de drenge og mænd der bliver omskåret sker der i løbet af få uger ganske enkelt det at pikhovedet bliver mindre følsomt. På den måde bliver det helt uproblematisk .
Det kan betyde at det bliver nødvendigt at bruge glidecreme eller noget andet der kan få det til at glide lidt lettere når man onanerer eller har sex, fordi der ikke længere er hus til at beskytte hovedet, men ellers er det altså ikke noget der skaber nogle størrere problemer.
Bedste hilsner
Niels-Christian