Et par problemer
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
hej... Har tit lyst til at onanere men så tænkte jeg på om det kan skade at man gør det hver dag? Og det andet er om man kan bruge spyt som glide cream? hav en god dag hilsen mig :-)

Svar:
Hej med dig
Det er meget naturligt at undre sig over nogle ting ind imellem, og også meget sundt. Du har nogle spørgsmål omkring onani, og jeg vil meget gerne give dig nogle tanker med på vejen.
Du spørger, om der sker noget ved at onanere hver dag. Det kan jeg godt forstå, at du tænker over, for der går mange rygter omkring det. Både at pikken kan blive skæv eller at den kan falde af. Men det passer ikke! Der sker ikke noget ved at onanere ofte, og du skader ikke din krop ved det. Det er både naturligt og også sundt at udforske din krop på den måde. Hvis du onanerer mange gange om dagen i længere tid, så kan du godt opleve at blive øm, men det er ikke farligt. Du kan læse mere om onani her, hvis du har lyst.
Derudover spørger du, om spyt kan bruges som glidecreme, og det kan det godt. Det er der mange, som bruger - og det er helt ufarligt. Fordelene ved spyt er, at det er nemt og gratis. Ulempen er, at det ikke virker i ligeså lang tid som f.eks. glidecreme. Men hvis du kan leve med det, så er det en fin løsning.
Jeg håber, du har fået svar på dine spørgsmål - eller så skal du endelig bare skrive herind igen. Eller du kan stille spørgsmål til andre unge i debatten her på siden.
Mai