Et hurtigt spørgsmål
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej, jeg har et spørgsmål som jeg håber i kan svare på. Jeg har læst at ens skedeåbning er 2-3 cm. Men min er kun omkring 2 mm. Hvilket er vildt lidt..... Jeg er jomfru så kan det være noget med mødommen????

Svar:
Hej pige 15 år
Tak for dine spørgsmål!
Din skedeåbning er helt almindelig, skeden kan variere i størrelse og form, så det har ikke noget at gøre med at du er jomfru,men er helt almindeligt at her i starten kan det føles lidt stramt fordi du muligvis spænder eller er nervøs, når du på et tidspunkt føler dig klar til at ekspermintere, vil du opdage at din skedeåbning kan åbne sig en helt del, altså du vil have mulighed for at kunne få en tampon, finger eller penis op. Skeden er en muskel som kan ændre sig i størrelse.
Venlig Hilsen
Sascha