Erotik problemer og prostituation
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej.
Da jeg og mange andre drenge, som jeg er blevet afvist af, synes jeg er pæn, så er den eneste mulighed for at blive tilfredstillet af mig selv. Så jeg vil høre hvis i kunne anbefale en vibrator, dildo osv. Min mor er prostitueret, men jeg har aldrig givet udtryk for min interresse til sexlegetøj, osv. Så jeg er bange for at hun skal se anderledes på mig. Hvordan takler jeg situationen?

Svar:
Hej med dig
Det er godt at du skriver til brevkassen, når der er noget du er i tvivl om. Det er helt normalt at man som teenager udforsker sig selv og sin seksualitet, fordi man er ved at finde ud af hvem og hvad man gerne vil være, og det gør man bedst ved at prøve forskellige ting af. Samtidig med at det er helt almindeligt at være nysgerrig på sin seksualitet, er det også vigtigt at lytte rigtig godt efter hvad man har lyst til og hvor ens egne grænser er. Det gør nemlig at man får meget bedre oplevelser med sex.
Du spørger til om vi kan anbefale dig en vibrator eller dildo og at du måske synes at det er lidt pinligt hvis du skulle fortælle din mor om det. Loven siger at man først må købe sexlegetøj når man er fyldt 16 år, og samtidig er det sådan i de fleste sexbutikker at de synes man skal være over 18 år og at de derfor ikke sælger sexlegetøj til piger eller drenge på din alder. Man kan også købe sexlegetøj på internettet, men da man altid skal betale med kreditkort og fordi man heller ikke kan få det før man er 18 år, betyder det altså at det bliver ret svært for dig at købe det. Du kan selvfølgelig få nogen til det, men der er faktisk en grund til at både sexbutikker og online butikker ikke synes at det er en god ide at sælge til unge under 18 år. Du er stadig ung og er ved at lære din krop at kende seksuelt og derfor tænker jeg at der er mange ting du kan prøve af, før du køber et sexlegetøj. Det handler simpelthen om at bruge din fantasi og finde ud at hvad lige præcis du kan lide, hvor du kan lide at røre dig selv og hvad der tænder dig. Det kan man også finde ud af med sexlegetøj, men det kan på en eller anden måde begrænse ens fantasi lidt, så man kun kommer til at tænke på at få en orgasme og ikke hvordan kroppen fungerer for dig. Det med at kende din krop og seksualitet rigtig godt, er noget du kan bruge når du en dag skal være sammen med en fyr og på den måde bedre kan guide ham til at tilfredsstille dig og dermed få en bedre oplevelse. Hvis du mangler lidt inspiration til at onanere eller nye måder at gøre det på, kan du læse lidt i vores guide; Onani for piger.
Du skriver også nogle andre ting som jeg vil tage fat på, selvom det ikke er et direkte spørgsmål fra dig. Du skriver at du ikke ved hvordan din mor vil tackle at du er interesseret i sexlegetøj og måske er lidt bange for hendes reaktion og om hun vil se anderledes på dig. Næsten alle teenagere kan synes at det er lidt grænseoverskridende at snakke med deres forældre om deres seksualitet, fordi det føles meget privat. Jeg tænker dog alligevel at din mor måske ville synes at det er rart at du deler det med hende og måske kan hun bruge hendes egen erfaring til at guide dig i hvad du skal gøre. Nu ved jeg ikke hvilket slags forhold dig og din mor har, det kan jo sagtens være at I ikke snakker om tingene og så kan det jo være rigtig akavet at snakke med hende om det her. Hvis du har det på den måde, kan det være at du skulle prøve at nævne det for dine veninder, og høre hvad de tænker om det. Du skriver at din mor er prostitueret og jeg er lidt i tvivl om du nævner det fordi det er noget der fylder for dig eller fordi du tænker at det er vigtigt for mit svar til dig? Hvis det fylder og det er noget du har lyst til at dele og snakke om, er du meget velkommen til at skrive igen, enten her i brevkassen eller i chatrådgivningen.
Du nævner også at du føler at du bliver afvist af drenge, og jeg kommer til at tænke på om det er specifikke oplevelser du har haft eller om det nærmere er en følelse du har indeni? Det er meget almindeligt at man er lidt ekstra selvkritisk som teenager, fordi man sammenligner sig med andre og er meget opmærksom på hvad folk siger om en. Umiddelbart lyder det til at både du og de ved at du er flot, og at det derfor ikke går dig så meget på. Samtidig tænker jeg at nogle gange så kan man først føle at noget går en på senere end lige når det bliver sagt. Nogle dage kan man være helt ligeglad med at blive afvist, mens det andre dage kan gå en rigtig meget på. Hvis du har det sådan en dag, synes jeg det er vigtigt at du snakker med andre om det.
Jeg håber at du kunne bruge mit svar, også selvom jeg svarede på lidt ekstra i forhold til hvad du spurgte om.
Venlig hilsen Marianne