Er så forvirret.
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Hej. Jeg er simpelthen så forvirret og desperat for at få nogle svar eller gode råd. Jeg er direkte bange for at være lesbisk, hvis man kan kalde det, det. Jeg fantasere tit om andre piger, men det er ikke specielt én person jeg fantasere om. Det er altid lige når jeg har lært en pige at kende og jeg synes hun er flot. Jeg kan simpelthen ikke få tanken ud af hovedet og jeg har endda nogengange svært ved at koncentrere mig i timerne fordi de tanker kører rundt i mit hovede. Men hver gang jeg har tænkt sådan noget får jeg det helt dårligt af mig selv, og skubber tanken væk.
Jeg overbeviser mig om jeg er forelsket i en dreng, hvilket jeg ikke er, det kan være hvem som helst, hvis jeg lige ser en så tvinger jeg den tanke ind i mit hovede om at det er HAM og ikke hende jeg tænder på. Af den ene grund af at jeg synes det er "forkert" at tænke sådan om andre piger. Det underlige er at det altid er sådan at i mine tanker at den anden pige "tvinger" mig til at være sammen med hende, for så føler jeg ikke det er helt så slemt at tænke på den måde. Jeg kan være helt betaget af en pige at jeg ikke kan få øjnene fra hende, og jeg har kun lyst til at være sammen med hende hele tiden, men så, så snart jeg har kendt hende i nogle måneder forsvinder det til at jeg ser en anden hvor det samme sker, om og om igen.
Det er ekstremt trættende. Da jeg direkte ikke vil være lesbisk, jeg synes det er forkert og unaturligt osv. og alligevel drømmer jeg om det. Jeg har også nogle veninder der er biseksuelle/lesbiske men dem har jeg aldrig drømt sådan om, af en eller anden grund så, så snart det faktisk er en mulighed tager jeg afstand fra det. Jeg har aldrig nogensinde nydt tanken om at være sammen med en dreng, og har heller ikke været i seng med en dreng endnu.
Jeg har tit bare tænkt det er fordi at jeg ikke har fundet den rigtige, men alle mine veninder har været sammen med en dreng, så jeg føler bare det snart er på tide for mig, men tænk hvis han ikke findes? Tænk hvis det er virkeligheden skal være en pige jeg skal være sammen med? Ud fra det jeg skriver kan i så sige om jeg er lesbisk? Jeg har virkelig brug for at få en andens holdning om det her. Og da jeg simpelthen ikke kan snakke med nogle veninder/venner om det føler jeg det her er sidste udvej. Hilsen den meget forvirrede pige.

Svar:
Kære meget forvirret pige
mange tak for dit brev og skønt du skriver ind til os.
Det er meget almindeligt at have fantasier omkring sit eget køn, det behøver ikke at gøre dig lesbisk.
Det kan for nogle virke lidt skræmmende, tanken om at være sammen med en dreng og derfor bliver ens fokus mere på en pige, måske en du ser lidt op til?
Du skriver at du aldrig har nydt tanken om at være sammen med en dreng, det kan godt være fordi du ikke har mødt den rigtige, som du selv skriver så fint i brevet, men kan også handle om at du ikke er til drenge.
Du skal ikke tvinge dig selv til at kunne lide en dreng, det vil du ikke blive glad af, istedet skal du acceptere den du er og se hvad der sker. Det er ikke forkert eller unatuligt at kunne lide sit eget køn, det er helt okay.
Vi bestemmer ikke selv hvem vi kan lide og bliver forelsket i, jeg kan ikke ud fra dit brev sige om du er lesbisk, det er du den eneste der kan svare på.
Jeg synes du skal få talt med en veninde eller dine forældre, eftersom det ikke er sjovt at gå rundt med en masse tanker alene.
Du kan også kontakte landsforeningen for bøsser og lesbiske, de har anonym rådgivning for unge hver tirdag.
Telefon: 33 36 00 80 (tirsdag kl. 19-21) Hjemmesiden: klik her
Mange Hilsner
Sascha