Er min penis under gennemsnittet??
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
hej jeg er en dreng der lige er blevet 12 og min penis er 10 cm hvor ligger gennemsnitet på en drengs penis længde som 12 årig?? Og hvornår er det normalt at få sædudløsning

Svar:
Hej Anonym
Din penis er fuldstændig normal størrelse. Det er umuligt at sige hvor stor en 12-årigs penis skal være da der er stor forskel på hvor tidligt penisen begynder at vokse og hvor hurtigt den vokser. En fuldt udvokset penis er ca mellem 10-18 cm og den er først færdig udvokset når man er 21-22 årig. Så din er lige som den skal være.
Nogle 12-årige kan få udløsning, men på samme måde som med størrelsen er det forskelligt fra person til person. For nogle drenge er det først som 14-15 årig at de kan få udløsning. Så hvis du endnu ikke har fået en udløsning behøver du ikke gå i panik...det skal nok komme. Og hvis du allerede har prøvet at få udløsning er det også helt okay og helt normalt.
Mange hilsner
Niels-Christian